|
کدخبر: 245602

مشخصات گوشی جذاب شیائومی اعلام شد + قیمت

گوشی شیائومی ۱۲ اولترا هنوز معرفی نشده است. اینجا به بررسی قیمت، تاریخ عرضه، مشخصات فنی و هرآنچه باید از Xiaomi ۱۲ Ultra بدانید، می‌پردازیم.

فناوری مشخصات گوشی جذاب شیائومی اعلام شد + قیمت

در حالی که به نظر می‌رسد گوشی‌های سری شیائومی ۱۲ تمام و کمال معرفی شدند، اما هنوز بالارده‌ترین عضو این خانواده که شیائومی ۱۲ اولترا نام دارد، معرفی نشده است. اگر این گوشی رونمایی شود، مدرن‌ترین و قدرتمندترین موبایل برند شیائومی با دوربینی ارتقا یافته، نمایشگر و مشخصات فنی عالی خواهد بود. در این پست به بررسی هر آنچه از گوشی پرچمدار Xiaomi ۱۲ Ultra می‌دانیم خواهیم پرداخت.

شیائومی ۱۲ اولترا – Xiaomi ۱۲ Ultra

تاریخ عرضه و قیمت

    احتمالاً جولای یا آگوست ۲۰۲۲ (تیر، مرداد یا شهریور ۱۴۰۱)

    قیمت پایه ۱،۱۹۹ دلار

ما هنوز تاریخ دقیق رونمایی گوشی پرچمدار شیائومی را نمی‌دانیم. اما زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد. اخیراً اطلاعات جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد این گوشی می‌توانید بین ماه‌های جولای تا آگوست معرفی شود. این یعنی تیر، مرداد یا شهریور ماه سال ۱۴۰۱ رونمایی خواهد شد. در مورد قیمت این گوشی هم شنیده شده که نسخه پایه آن ۱،۱۹۹ دلار قیمت دارد. بنابراین اگر خواهان این گوشی هستید، از همین حالا باید به فکر جمع کردن پول باشید.

مشخصات فنی

آنطور که شنیده می‌شود، گوشی Xiaomi ۱۲ Ultra به نسخه پلاس چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام مجهز خواهد بود. این یک نسخه اورکلاک شده با قدرتی بیشتر است که احتمالاً از همان لیتوگرافی ۴ نانومتری استفاده خواهد کرد.

همچنین خبر رسیده که این گوشی از یک باتری با ظرفیت ۴،۸۶۰ میلی‌آمپر ساعت انرژی خواهد گرفت که با توان ۱۲۰ وات به صورت سیمی و ۵۰ وات به صورت بی‌سیم، در عرض چند دقیقه به شارژ کامل می‌رسد.

طراحی

    یک طراحی متفاوت

    ماژول دوربین گرد

اکثر شایعاتی که در خصوص گوشی شیائومی ۱۲ اولترا شنیده‌ایم همگی به یک جنبه بزرگ از این گوشی اشاره دارند که آن برآمدگی دوربینش است. این موردی است که تأثیر به سزایی در چگونه به نظر رسیدن یک گوشی می‌گذارد.

ظاهراً شیائومی علاقه‌ای به احتیاط کردن در این مورد ندارد و نشانه‌ها حاکی از آن است که پرچمدار پرقدرت چینی‌ها یک سیستم دوربین غول پیکر و پیچیده در پشت قاب خودش خواهد داشت که به شکل یک دایره بزرگ بخش عظیمی از قاب گوشی را به خودش اختصاص داده است. تصویری که در بالا می‌بینید مربوط به قاب احتمالی این گوشی است که در دسامبر ۲۰۲۱ منتشر شده است. این قاب با رندرها و گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده، مطابقت دارد.

گرچه این یک ماژول دوربین بسیار بزرگ است، اما طی سالیان اخیر گوشی‌های دیگری را هم دیده‌ایم که از یک ماژول دوربین بزرگ روی قاب پشتی خود استفاده می‌کنند. اما اگر شیائومی مشخصات فنی خیره‌کننده‌ای را برای این سیستم دوربین در نظر بگیرد، زیبایی ظاهر آن در اولویت دوم مشتریان قرار می‌گیرد.

نمایشگر

    نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی

    رزولوشن ۲K

اطلاعات دقیقی از نمایشگر گوشی شیائومی ۱۲ اولترا وجود ندارد، اما با توجه به مشخصات دو مدل دیگر خانواده Xiaomi ۱۲، گوشی‌ساز چینی قطعاً از مشخصات رده بالاتری برای نمایشگر این پرچمدار استفاده خواهد کرد.

دو نسخه شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو به یک نمایشگر با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی مجهز هستند و در بین آن دو، مدل پرو از یک پنل ۶.۷ اینچی با رزولوشن بالاتر ۲K استفاده می‌کند. حال به نظر می‌رسد نسخه اولترا از هر دو آن‌ها رده‌بالاتر باشد و با قیمت بیش از ۱۰۰۰ دلاری خودش، امکانات ویژه‌تری را ارائه کند.

دوربین‌ها

با توجه به رندرهای به بیرون درز کرده و برآمدگی دوربینی که در آن‌ها دیده می‌شود، به نظر می‌رسد شیائومی ۱۲ اولترا دوربین‌های متعددی برای عکاسی و فیلمبرداری دارد. نسخه پرو گوشی شیائومی ۱۲ از سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با لنز واید، اولترا واید و تله فوتو استفاده می‌کند.

شیائومی ۱۲ اولترا

ما انتظار داریم این سه گزینه باقی بماند؛ هرچند از آنجا که با تأخیر نسبت به برادر کوچک‌ترش عرضه می‌شود، ارتقا پیدا خواهد کرد.

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها