|
کدخبر: 254031

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با گسترش نیوز عنوان کرد:

رد پای نفت در گرانی طلا و سکه

محمدولی رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در خصوص تأثیر افزایش قیمت نفت و افزایش منابع ارزی کشور بر بازار طلا گفت: بازار نفت و خیلی از عوامل دیگر بر قیمت طلا تأثیرگذار است. در کنار بازار نفت نگاه‌های سیاسی بین کشورها نیز اثرگذار است.

اقتصاد رد پای نفت در گرانی طلا و سکه

بازار طلا و سکه در روزهای اخیر گرفتار التهاب شده است. بسیاری از کارشناسان دلایل قدیمی مثل افزایش قیمت اونس جهانی طلا و افزایش قیمت دلار را عامل رشد قیمت طلا و سکه می‌دانند اما طلا در ایران بیش از اونس جهانی رشد کرده است. این افزایش قیمت منجر به ورود سکه به کانال ۱۳ تومان شده است و ظاهراً قصد عقب‌نشینی نیز ندارد. ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفتگو با گسترش نیوز گفت: قیمت طلا به واسطه اونس جهانی و بازار ارز افزایش پیدا کرده است. تأثیر بازار ارز بر قیمت طلا نسبت به اونس جهانی در بازار طلای ایران بیشتر است. بازار ارز از دید ما دچار التهاب شده است. افزایش قیمت دلار مستقیم بر قیمت طلا اثرگذار است. طلا باید با بازار اونس جهانی هم مسیر شود. در کنار این دلایل کوچک‌ترین صحبت سیاسی از سوی دولتمردان نیز این بازار را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ابراهیم-محمدولی-رئیس-اتحادیه-طلا

محمدولی ادامه داد: طلا فلز حساسی است و پشتوانه کشورها به شمار می آید. به طوری که ارزش طلا برای کشورها هم تراز با نفت است. در ایران هم شاهد افزایش قیمت طلا و سکه هستیم. امیدواریم مسئولان اقتصادی مانند گذشته با نگاه مدیریتی خود بازار ارز را کنترل کنند تا التهاب به بازار طلا کشیده نشود.

نفت عامل گرانی طلا شد؟

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در خصوص تأثیر افزایش قیمت نفت و افزایش منابع ارزی کشور بر بازار طلا گفت: بازار نفت و خیلی از عوامل دیگر بر قیمت طلا تأثیرگذار است. در کنار بازار نفت نگاه‌های سیاسی بین کشورها نیز اثرگذار است. اونس جهانی در ماه‌های گذشته به واسطه جنگ روسیه و اوکراین روند صعودی داشته است. اونس جهانی منجر به تغییر روند بازارهای جهانی می‌شود.

محمدولی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان انتظار داریم، التهاب در بازار بیش از این نباشد. کنترل التهاب نیازمند مدیریت صحیح بازار است. در شرایط فعلی پیش‌بینی کاهش یا افزایش قیمت طلا و سکه امکان‌پذیر نیست.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها