|
کدخبر: 244511

واکنش بازار سکه به افزایش قیمت اونس جهانی طلا

در پی گرانی قیمت اونس جهانی، طلا و سکه در بازار داخلی نیز عقب نمانده و به رشد روز گذشته خود ادامه دادند.

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر وخامت اوضاع در اروپای شرقی که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند به عنوان دارایی امن را تقویت کرد، نزدیک به بالاترین حد در ۹ ماه اخیر صعود کرد.

طلای جهانی در معاملات روز سه‌‌‌شنبه با نوسانات زیاد به بالای سطح ۱۹۰۰ دلار صعود کرد. به طوری که هر اونس طلا روز گذشته (ساعت ۱۶) به قیمت ۱۹۰۱ دلار و ۶۰ سنت معامله شد. مهم‌ترین عاملی که باعث شده است تا قیمت طلا بتواند پس از ماه‌‌‌ها در بالای سطح ۱۹۰۰ دلار معامله شود، تشدید تنش‌‌‌ها میان روسیه و ایالات متحده بر سر اوکراین و رسمیت دادن روسیه به استقلال مناطقی در شرق اوکراین بود که موجب شد جریان‌‌‌های ریسک‌‌‌گریز بر بازارهای مالی تسلط یابند و بار دیگر دارایی‌‌‌های مصون از ریسک مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گیرند.

از طرف دیگر افزایش تورم ایالات متحده و بسیاری دیگر از کشور‌‌‌ها و نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به عدم‌توان بانک‌های مرکزی به‌ویژه فدرال رزرو آمریکا برای کنترل تورم نیز عامل دیگر بنیادین افزایش قیمت طلاست.

بازار طلا و سکه طی معاملات روز سه‌‌‌شنبه مجددا پیرو افزایش نرخ دلار در بازار داخلی و رشد اونس جهانی طلا صعودی شد. این رشد که عمدتا تحت‌تاثیر روند دلار بوده، تمایلات صعودی اونس طلا در بازار جهانی رشد این فلز گرانبهای داخلی را تشدید کرد که در نهایت باعث شد سکه امامی روز گذشته به قیمت ۱۱‌میلیون و ۹۴۰‌هزار تومان دادوستد شود.

به گفته کارشناسان با توجه به افزایش نرخ دلار در صرافی ملی، تصور معامله‌‌‌گران بر کف‌سازی جدید این ارز توسط بازارساز بود. همین امر تا حدی دلالان را در بازار طلا فعال کرد. این مساله موجب شد سرمایه‌گذاران سکه با جسارت بیشتری خریدهای خود را بالا ببرند. بر این اساس تقاضای این فلز در روز گذشته رونق گرفت و رشد قیمت را تا مرز یادشده داشت.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها