|
کدخبر: 253403

آموزش ترید از ۰ تا ۱۰۰ توسط آکادمی علیرضا شریفی

انواع بازارهای سرمایه

یکی از  دلایل گرایش مردم به سمت بازارهای سرمایه، خرید و فروش انواع سهام و حتی ارز دیجیتال و به سمت آموزش ترید است. این کار باعث شده تا وجوه آن ها تا جایی که ممکن است بالا رود. بازارهای سرمایه در انواعی نظیر بورس، تبادلات بین الملل یا فارکس و بازار ارز دیجیتال (کریپتو) خلاصه می شود. در واقع بازارهای سرمایه گذاری به شما کمک می کند تا هزینه های روزمره را پس انداز کنید و به عنوان یک واسطه در بین فروشندگان و خریداران فعالیت های خود را انجام دهید.بازار سرمایه مکانی است که خریداران و فروشندگان در آن به تجارت (خرید/فروش) اوراق بهادار مالی مانند اوراق قرضه، سهام و غیره می پردازند. معامله توسط شرکت کنندگانی مانند افراد و موسسات انجام می شود. همچنین می توان اضافه کرد که بازار سرمایه بیشتر در اوراق بهادار آن هم به صورت بلندمدت معامله می شود. بزرگی بازارهای سرمایه یک کشور به طور مستقیم با اندازه اقتصاد آن کشور در ارتباط است، به این معنی که هر چه اقتصاد رشد کند، توانایی بهبود وضعیت انواع بازار سرمایه بیشتر می شود. علاقه مندان به آموزش ترید احتمالاً برای دستیابی به اهداف مالی و سرمایه گذاری در بازار بورس به دنبال چنین آموزش هایی هستند، در دوره آموزش ترید وبسایت علیرضا شریفی به صورت مفصل به بررسی تمام روش های کسب در آمد در بازار های مالی پرداخت شده است این دوره آموزش ترید می‌تواند زندگی ما متحول سازد.

بازار بورس

بازار بورس فعالیت خود را از قرن پانزدهم میلادی با رشد صنایع و نیاز به داد و ستد اوراق و اسناد مالکیت شرکت ها  آغاز کرد. این بازار اولین بار در مجاورت منزل اشراف زاده ای بلژیکی بنام واندر بورس تشکیل شد و  اسم وی بر این بازار نامیده شد.آموزش ترید در بازار بورس چه نقشی دارد، بازار بورس بازاری است که سهام، کالاها و مواردی از این قبیل برای خرید و فروش و سرمایه گذاری استفاده می شوند. وارد شدن به این بازار برای دو گروه از افراد نظیر سرمایه گذاران و شرکت ها  مزیت های منحصر فردی دارد. شرکت ها و موسسات با ورود به بورس، از پرداخت مالیات معاف می شوند.در این میان اخذ وام نیز یکی از مزیت هایی است که این شرکت ها می توانند از تسهیلات بانکی و سایر ابزارهای تامین مالی استفاده کنند. از طرفی اعتبار از بازارهای مالی داخلی و خارجی برای این گروه از شرکت ها و موسسات افزایش می یابد و آن ها قادر خواهند بود سهام خود را در سطح بین المللی توسعه دهند.

افرادی که وارد بازار بورس شده اند در دو گروه قرار می گیرند، یکی از آن ها سرمایه گذارانی هستند که سهام را خرید و فروش کرده و از آن سود بدست می آورند.  گروه دیگر اشخاصی اند که با این بازار تحت عنوان بورس کالا فعالیت می کنند. به عنوان مثال شخصی در بورس کالایی را انتخاب می کند، در این لحظه تصمیم می گیرد خرید را همان موقع انجام دهد که به آن اسپات می گویند یا اینکه کالا را پیش خرید نماید که آن بورس آتی نامیده می شود. در این روش، فرد کالای پیش خرید شده را در زمانی که مشخص شده، دریافت می کند.

آموزش ترید - علیرضا شریفی

تحلیل تکنیکال کلاسیک

یکی از مواردی که باید در آموزش ترید کردن ارز دیجیتال ردیابی شود، تحلیل تکنیکال است. این علم به چند صد سال پیش بر می گردد. اولین بار این نوع از تحلیل در قرن 18 در کشور ژاپن مشاهده شد. بعد ها فردی به نام چارلز داو  و عده ای دیگر پا به عرصه تحلیل تکنیکال گذاشتند و اقداماتی نظیر جزئیات بازار جهانی و بالا و پایین شدن قیمت‌ های روزانه، هفتگی و ماهانه به مرتبط کردن الگو های آن‌ ها را به مرحله اجرا در آوردند. در این بخش از آموزش ترید به انواع نمودارها و نحوه کار با آن ها خواهیم پرداخت.

انواع نمودار

بخش دیگر از آموزش ترید، نمودارهای آنلاین ابزارهای قدرتمندی در دنیای ارز دیجیتال و در واقع بازار فارکس هستند که طرز کار با آن ها ساده است. با استفاده از این نمودارها می توان جفت ارزهای اصلی، طلا، نفت و  حتی بیت کوین را تحلیل کرد و به بررسی اندیکاتورها، انواع تایم فریم و تقویم اقتصادی پرداخت. برای موفقیت در آموزش ترید باید با نحوه کار با انواع نمودارهای خطی، میله ای و شمعی آشنا شوید.

خطی

برای بهبود نحوه ترید و آموزش ترید در بایننس، باید با نمودارهای خطی آشنا بود. این گروه از نمودارها را Line Chart می نامند. کاربرد نوع خطی، بررسی و رسم قیمت های پایانی هر بازه است و شما به عنوان یک تریدر قادر خواهید بود تا از قیمت بسته شدن به قیمت بسته شدن بعدی آگاه شوید. حرکت کلی قیمت یک جفت رمز ارز اصلی در قالب خطوط در نمودار رسم می شود. جالب این است که بدانید، در آموزش ترید آمده که نمودار خطی به معامله گر کمک می کند تا بتواند مسیر خرید و فروش ارز دیجیتال را مشاهده کند و قیمت بسته شدن را از یک بازه زمانی به بازه دیگر مقایسه کند. اگر به دنبال یک نمای کلی از قیمت گذاری ها و نوسانات آن هستید، نمودار خطی می تواند شما را در مسیر تحلیل یاری کند.

میله ای

یکی از مواردی که در آموزش ترید ارز دیجیتال باید لحاظ شود، یادگیری کار با نمودارهای میله ای است. این نمودارها Bar Chart نامیده شده و کلیه تغییرات قیمت توسط یک میله نمایش داده می شود. اگر کمی به نمودار دقت کنید، بازه بسته و باز شدن قیمت در میان بیشترین و کمترین قیمت قرار می گیرد. در واقع نمودار میله ای به تریدر کمک می کند تا بتواند محدوده نوسان قیمت هر بازه زمانی را تشخیص دهد. کف نمودار میله ای نشان می دهد که بازه قیمت در پایین ترین حالت قرار دارد و در مقابل سقف بیشترین قیمت را در نظر می گیرد. همچنین میله عمودی می تواند دامنه معاملات جفت ارز ها را به صورت کلی نشان دهد. هر چه نوسانات قیمت ها بیشتر شود، میله ها بزرگتر خواهد شد و برعکس.

https://alirezasharifi.net/

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها