|
کدخبر: 251419

لایحه مالیات بر درآمد رمزارزها بررسی می شود

بررسی لایحه “مالیات بر درآمد رمزارزها” در دستور کار امروز مجلس نمایندگان هند قرار گرفت.

لایحه پیشنهادی مالیات بر ارزهای رمزپایه ارائه شده توسط وزیر دارایی هند، نیرمالا سیتارامان (Nirmala Sitharaman)، یک گام دیگر به اجرایی شدن نزدیک شد چرا که قرار است مجلس نمایندگان این کشور لایحه مذکور را امروز،پنجشنبه، ۲۴ مارس (۴ فروردین) مورد بررسی قرار دهد.

این لایحه مالی شامل اصلاحیه‌ای در خصوص قوانین مالیات بر درآمد در هند است که به موجب آن، «دارایی‌های دیجیتال مجازی» از جمله ارزهای رمزنگاری شده و NFTها به عنوان سرمایه‌هایی شناخته می شوند که مشمول مالیات خواهند شد.

این لایحه که اولین بار در ماه فوریه (بهمن ۱۴۰۰) ارائه شد، مالیات ۳۰ درصدی را برای تراکنش دارایی های دیجیتالی پیشنهاد می کند.  بر اساس این محاسبه مالیاتی، معامله‌گران احتمالاً باید ۳۰ درصد مالیات برای سود حاصل از معاملات ارزهای رمزنگاری شده از جمله بیت‌کوین (BTC) و اتر (ETH) بپردازند، اما در صورت کاهش قیمت این ارزها، زیان آنها در نظر گرفته نخواهند شد.

گفتنی است که هند با جمعیتی حدود ۱.۴ میلیارد نفر، پس از تصمیم دادگاه عالی این کشور در سال ۲۰۲۰ مبنی بر لغو ممنوعیت معامله بانک ها با شرکت های رمزنگاری از سوی بانک مرکزی هند، هنوز چارچوب قانونی مشخصی برای دارایی های دیجیتال ایجاد نکرده است. به نظر می رسد بررسی این لایحه مالیاتی تازه ترین اقدام برای تحقق وضعیتی قانونی در حوزه ارزهای دیجیتال در هند باشد.

 

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها