|
کدخبر: 251038

گرانی طلا در راه است؟

به گفته تحلیلگران، با توجه به اینکه اوضاع ژئوپلیتیکی در حال بهبود نیست، طلا می‌تواند به راحتی در هفته آینده دوباره به نرخ ۲۰۰۰ دلار در هر اونس دست پیدا کند.

اقتصاد گرانی طلا در راه است؟

به گفته تحلیلگران، با توجه به اینکه اوضاع ژئوپلیتیکی در حال بهبود نیست، طلا می‌تواند به راحتی در هفته آینده دوباره به نرخ ۲۰۰۰ دلار در هر اونس دست پیدا کند، اما به گفته تحلیلگران، نوسانات نرخ همچنان دیده می‌شود.

پس از ثبت رکورد در هفته گذشته، طلا به زیر ۱۹۰۰ دلار در هر اونس سقوط کرد و روز جمعه توانست به کمتر از ۱۹۳۰ دلار در هر اونس تثبیت شود. معاملات آتی طلای Comex در آوریل با ۰.۸۰ درصد کاهش در روز به ۱۹۲۷.۷۰ دلار رسید.

با نگاهی به آینده، بازار همچنان با یک آخر هفته نامطمئن دیگر در جبهه ژئوپلیتیک روبه‌رو است، و جنگ در اوکراین همچنان محرک اصلی کالاها است.

هفته برای دلار:

در روز پنجشنبه، کالاهای بادوام اصلی، PMIهای بخش خصوصی و ادعاهای بیکاری کلیدی خواهند بود.انتظار داشته باشید که خدمات PMI و ادعای بیکاری بیشترین علاقه معامله گران را به خود جلب کنند.

به دنبال پیش‌بینی‌های هفته گذشته و افزایش نرخ، گفت‌وگوی اعضای FOMC نیز نیاز به نظارت دارد. در زمینه سیاست پولی، پاول، رئیس فدرال رزرو، قرار است دوشنبه و چهارشنبه سخنرانی کند.

در هفته منتهی به ۱۸ مارس، شاخص دلار با ۰.۹۰ درصد کاهش به ۹۸.۲۳۳ رسید.

هفته برای یورو:

PMIهای اولیه بخش خصوصی برای فرانسه، آلمان و منطقه یورو در روز پنجشنبه مورد توجه قرار خواهند گرفت. انتظار می‌رود آلمان و PMI منطقه یورو کلیدی باشند.

در روز جمعه، ارقام شاخص آب و هوای تجاری IFO آلمان نیز جهت گیری را ارائه خواهد کرد.سخنرانی لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا در روزهای دوشنبه و سه شنبه و بولتن اقتصادی بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه نیز توجه بسیاری را به خود جلب خواهد کرد.

در هفته، یورو با ۱.۲۷ درصد افزایش به ۱.۱۰۵۱ دلار رسید.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها