|
کدخبر: 244243

قیمت طلا در بازار جهانی (۳ اسفند)

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۱۹۰۸ دلار و ۳۸ سنت رسید.

در حالی که پس از ورود نیروهای روس به مناطق جداشده شرق اوکراین وضعیت در شرق اروپا متشنج تر از گذشته شده و این موجب افزایش تقاضا برای خرید طلا گشته است قیمت فلز زرد روز سه شنبه به نزدیکی بالاترین رقم ۹ ماه گذشته رسید.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۱۹۰۸ دلار و ۳۸ سنت رسید. اوایل امروز قیمت طلا به بالاترین رقم از اول ژوئن یعنی ۱۹۱۳ دلار و ۸۹ سنت رسیده بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل با ۰.۵۸ درصد رشد به ۱۹۱۰ دلار و ۸۰ سنت رسید.

جفری هالی تحلیلگر ارشد بازار طلا در موسسه اوآندا گفت: «با توجه به اینکه وضعیت در شرق اروپا روز به روز در حال وخیم تر شدن است دلیل چندانی وجود ندارد که قیمت طلا کاهشی شود.»

وی افزود: «فشارهای تورمی در کشورهای جهان نیز به رشد قیمت طلا کمک کرده و در صورت تحریم روسیه از سوی غرب تورم تشدید خواهد شد.»

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیروز مناطق جدا شده شرق اوکراین را به رسمیت شناخت و به نیروهای روسی دستور داد که در قالب عملیات حفظ صلح وارد این مناطق شوند. این اقدام موجب تشدید بحران اوکراین و ترس از وقوع یک جنگ بزرگ شده است.

در همین حال قیمت نفت به بالاترین رقم ۷ سال گذشته رسیده و همزمان با افت شاخص ها در بازار بورس آمریکا بازارهای امن سرمایه گذاری نظیر بازار طلا شاهد افزایش قیمت بوده است.

جو بایدن دیشب با امضای دستوری اجرایی هرگونه تجارت و سرمایه گذاری اتباع آمریکایی با مناطق جداشده شرق اوکراین را ممنوع کرد.

سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا به دلیل وخامت اوضاع در شرق اروپا و برنامه فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره شاهد کاهش بوده است.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها