|
کدخبر: 250423

NFT منبع درآمد تازه روزنامه ها می شود

روزنامه SCMP انگلیس در حال گسترش کسب و کار خود به سمت NFTها است.

سازمان‌های رسانه‌ای همیشه به دنبال منابع جدید درآمدی فراتر از فروش تبلیغات در مقابل نسخه‌های چاپی هستند. به نظر می رسد ساوت چاینا مورنینگ پست (SCMP) هنگ کنگ در فروش توکن های NFT از صفحات اول خود از رویدادهای تاریخی، یکی از این منابع را پیدا کرده است و چنان به این تجارت اطمینان دارد که آن را به یک بخش اصلی به نام آزمایشگاه های آرتیفکت نامگذاری می کند.

NFTهای SCMP صفحه اول رویدادهای تاریخی مانند تحویل هنگ کنگ به چین در سال ۱۹۹۷ (۱۳۷۶)، شیوع آنفولانزای پرندگان، بحران مالی آسیا و مرگ پرنسس دایانا است. مجموعه NFT آن بر بستر Flow ایجاد شده است، یک بلاکچین که توسط Dapper Labs ساخته شده است، که همچنین مجموعه Top Shot NBA را نیز تامین می کند.

خریداران می‌توانند برای یک NFT خاص از یک رویداد تاریخی پیشنهاد دهند، یا یک جعبه اسرارآمیز از صفحات اول رویدادهای انتخاب شده خریداری کنند. این روزنامه در آخرین حراج خود بیش از ۱۰۰۰ NFT فروخت و تقریباً ۱۲۷۰۰۰ دلار به دست آورده است. جو تسای (Joe Tsai)، رئیس SCMP، گفت: “ایجاد “آزمایشگاه‌های مجازی” توسط SCMP برای کشف پتانسیل برنامه‌های بلاکچین برای رسانه، یک گام تحول‌آفرین برای سازمان ۱۱۸ ساله ما است.”

تسای همچنین یکی از بنیانگذاران و معاون اجرایی علی بابا است. طبق یک بیانیه مطبوعاتی، SCMP همچنان سهامدار “Artifact Labs” خواهد بود و به دنبال سرمایه شخص ثالث برای کمک به رشد شرکت نیز می باشد. در اواخر دسامبر (اوایل دی)، تسای در توئیتی نوشت: “من دنیای رمزارزها را دوست دارم” و به گسترش آینده کسب و کار خود به سمت رمزارزها اشاره کرد. از آنجایی که علی‌بابا مستقر در چین نمی‌تواند عمیقاً درگیر رمزارزها شود، هجوم SCMP به NFT‌ها گامی منطقی برای گسترش به سمت رمزارز است.

 

 

منبع: آکادمی هلاکویی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها