|
کدخبر: 250378

​بازی جذاب بیت کوین در بازارهای مالی شروع شد

مایکل سیلور (Michael Saylor)، کارآفرین دیجیتال، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران MicroStrategy، شرکت شاخص در حوزه بیت‌کوین، با اعضای باشگاه اقتصادی نیویورک صحبت کرده و سعی کرد توضیح دهد که چرا اقتصاددانان در مورد بیت کوین اشتباه می‌کنند.

بر اساس مقاله بلومبرگ کریپتو، آقای سیلور در جلسه باشگاه اقتصادی نیویورک با دانشمندان بزرگ اقتصادی در بحث شرکت کرد.

او می گوید که شرکتش با “مرگ سریع” (در اثر تغییر سریع فناوری) و “مرگ آهسته” (به دلیل افزایش گسترده عرضه پول) روبرو بوده است. اما پس از آن، سرمایه گذاری در بیت کوین به عنوان روشی جدید برای محافظت در برابر تورم و نوسانات بازار انتخاب شد.

به طور معمول، این نقش به طلا (XAU) نسبت داده می‌شد، اما آقای سیلور اضافه می کند، شما نمی توانید آن را توسعه دهید یا آن را اجاره کنید. به همین دلیل است که املاک و مستغلات گران قیمت پوششی بهتر از طلا هستند.

با این حال، در دوره‌های تنش سیاسی، املاک و مستغلات در کوتاه‌مدت غیرقابل فروش می‌شوند و اینجاست که بیت کوین وارد بازی می‌شود:

اگر ملک شما در خارج یا داخل کشور امن نیست، کجا می توانید بروید؟ جواب فضای مجازی است. بیت کوین رویای آمریکایی است

MicroStrategy بزرگترین هولدر شرکتی بیت کوین است: در حال حاضر مالک ۱۲۵،۰۵۱ بیت کوین یا ۰/۵۹۵٪ از عرضه کل آن است.

آخرین خرید آن در ۱ فوریه ۲۰۲۲ (۱۲ بهمن) انجام شد. این شرکت ۲۵ میلیون دلار دیگر به طلای دیجیتال اختصاص داد. تا زمان انتشار این مقاله، این شرکت بیت کوین را با ۳۰ درصد سود نگه می دارد. همچنین باید توجه داشت که ذخیره بیت کوین آن بزرگتر از ارزش بازار آن است.

در کل، شرکت ها صاحب ۱,۴۹۲,۷۸۰ بیت کوین یا ۷/۱ درصد از عرضه آن هستند.

 

منبع: آکادمی هلاکویی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها