|
کدخبر: 245365

پیش بینی قیمت اتریوم تا پایان سال

قیمت اتریوم طی دو هفته گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است. با وجود افزایش قیمت در روز گذشته (۲۵ فوریه ۲۰۲۲) داده‌های آماری نشان می‌دهد که حتی معامله‌گران حرفه‌ای هم در محدوده زیان هستند.

به گزارش سایت کوین تلگراف، اتریوم (ETH) در ۱۰ فوریه به بالاترین سطح چند هفته گذشته، یعنی ۳,۲۸۰ دلار رسید. پس از افت قیمت تا ۲۱۶۰ دلار در ۲۴ ژانویه، این رشد نشانه‌ای از یک بهبود ۵۱.۵ درصدی محسوب می‌شود. اتفاقات ژانویه باعث شد تا کمترین قیمت در شش ماه اخیر ثبت شود.

حق بیمه سالانه قرارداد فیوچرز اتر در ۲۵ فوریه به ۲.۵ درصد رسید. این موضوع نزولی بودن روند بازار را با وجود افزایش ۱۱ درصدی قیمت نسبت به سطح ۲۷۰۰ دلار نشان می‌دهد. این موارد شک و تردید سرمایه گذاران را در مورد تغییرات الگوریتم اجماع شبکه و مهاجرت به مکانیزم اثبات سهام (PoS) افزایش می‌دهد.

طبق گزارش خبرگزاری Cointelegraph، انتظار می‌رود توسعه شاردینگ ظرفیت پردازش را تا حد قابل توجهی افزایش دهد. این اصلاح در اواخر سال ۲۰۲۲ یا اوایل ۲۰۲۳ عملی خواهد شد.

تجزیه و تحلیل عملکرد اتریوم در بازه‌های بلندمدت پیش‌بینی‌های امیدوارکننده‌ای را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد. قیمت این ارز دیجیتال در حال حاضر ۴۵ درصد کمتر از بالاترین رکورد خود، یعنی ۴۸۷۰ دلار است.

علاوه بر این ارزش کل دارایی بلوکه شده در شبکه اتریوم (TVL) با وجود اصلاح قیمت حدود ۴۲.۸ میلیون ETH بوده که سطح قابل قبولی است.

همان طور که در نمودار بالا نشان داده شده است، شاخص TVL شبکه اتریوم طی سه ماه ۱۶.۵ درصد افزایش یافته است. این رشد منعکس‌کننده توسعه بازارهای مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) است.

با تمام این تفاسیر به دلیل تاخیر در ارتقای شبکه و بدتر شدن شرایط بازارهای جهانی معامله‌گران حرفه‌ای ناامید و مضطرب هستند. احساسی که در شاخص‌های معاملاتی قابل مشاهده است.

معاملات فیوچرز اتر به نزولی‌ترین سطح خود در هفت ماه گذشته رسید

فعالان غیرحرفه‌ای معمولا از انجام معاملات فیوچرز سه ماهه به دلیل طولانی‌مدت بودن تسویه حساب و نوسان قیمت در بازارهای نقدی اجتناب می‌کنند. این معاملات بیشتر توسط تریدرهای حرفه‌ای انجام می‌شود.

قراردادهای فیوچرز با حق بیمه سالانه ۵ تا ۱۵ درصد در شرایط عادی بسته می‌شوند. همان طور که در نمودار بالا نشان داده شده است، حق بیمه سالانه ETH از ۲۰ درصد در ۲۱ اکتبر به ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

اگرچه شاخص پایه همچنان مثبت است اما به پایین‌ترین سطح در هفت ماه گذشته رسیده است. سقوط به سطح ۲۳۰۰ دلار در ۲۴ فوریه باعث شد احساسات نزولی بر بازار اتریوم حاکم شود و حتی بهبود ۱۰ درصدی قیمت در ۲۵ فوریه هم برای تغییر احساسات تریدرها کافی نبوده است.

در حال حاضر داده‌های آماری از آمادگی کم گاو‌ها برای کنترل کاهش قیمت و ایجاد روند صعودی خبر می‌دهند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها