|
کدخبر: 249430

واکنش بازار سکه و طلا به افزایش قیمت دلار

بازار طلا و سکه با افزایش قیمت اونس جهانی و همچنین بازگشت دلار به کانال ۲۶هزارتومان، افزایش قیمت‌ها را تجربه کرد.

بازار طلا و سکه امروز تحت تاثیر افزایش قیمت دلار در بازار آزاد و همچنین ترس از تبعاتی که بالا گرفتن جنگ میان اوکراین و روسیه می‌تواند برای اقتصاد جهانی داشته باشد، در مدار صعودی قرار گرفت.

به این ترتیب سکه امامی با حدود ۲۰۰هزارتومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۱۲میلیون و ۵۱۰هزارتومان رسیده است. روز گذشته این سکه با قیمت ۱۲ میلیون و ۳۳۰هزارتومان معامله می‌شد.

همچنین نیم سکه ۷میلیون و ۱۳۰هزارتومان قیمت خورده است. روز گذشته نیم سکه با قیمت ۷میلیون و ۸۰هزارتومان معامله می‌شد که در معاملات امروز، افزایش ۵۰هزارتومانی را نشان می‌دهد.

ربع سکه نیز با قیمت ۴میلیون و ۸۰هزار تومان معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته ۱۰هزارتومان کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین هر سکه یک گرمی با افزایش ۱۵هزارتومانی نسبت به روز گذشته، ۲ میلیون و ۴۳۵هزارتومان قیمت خورده است.

حباب سکه چقدر است؟

در این ساعت از معاملات، حباب سکه امامی، ۲۳۵هزارتومان، نیم سکه، ۹۹۲هزارتومان، ربع سکه، یک میلیون و ۸۰هزارتومان و سکه یک گرمی، ۹۲۱هزارتومان است.

همانطور که در روزهای گذشته بررسی شد، وضعیت بازار طلا و سکه و تعیین قیمت‌ها در آن به دو عامل قیمت دلار و اونس جهانی بستگی دارد. امروز نیز با بازگشت دلار به کانال ۲۶هزارتومان و افزایش قیمت اونس جهانی، سیگنال کافی برای افزایش قیمت‌ها به بازار طلا و سکه داده شد. در همین راستا سکه به میانه کانال ۱۲میلیون تومان بازگشت؛ درحالی که آخرین باری که سکه در این محدوده قیمتی قرار داشت، اواسط دی‌ماه سال جاری بود.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها