|
کدخبر: 249142

در بازار سکه و طلا سرمایه گذاری کنیم؟

با نزدیک شدن به عید نوروز رکود در بازار سکه تا حدودی کاهش پیدا کرده و اکنون متقاضیان بیشتری در صرافی‌های فردوسی به چشم می‌خورند. سکه امروز ۱۲ میلیون و ۳۲۸ هزار تومان معامله می‌شود.

با نزدیک شدن به ایام پایانی سال بازار خرید سکه رونق بیشتری گرفته است. در این شرایط، قیمت سکه در بازار چقدر است؟ آیا روی سکه سرمایه‌گذاری کنیم؟

در بازار چه خبر است؟

صرافی‌ها می‌گویند بازار از رکود خارج شده و حالا افراد بیشتری وجود دارند که با اهداف مختلف متقاضی سکه باشند. برخی نیز فروشنده سکه‌هایی هستند که پیش از این تهیه کرده‌اند. یکی از صرافی‌ها به پیرزنی توصیه می‌کند الان سکه‌های خود را نفروشد، بعد عید گران می‌شود و علت آن را افزایش حقوق‌ها و به تبع آن صعود تورم در سال آینده بیان می‌کند.

اما همه درمورد چشم‌انداز قیمت سکه این اعتقاد را ندارند. صاحب صرافی کوچکی که در نزدیکی میدان فردوسی قرار دارد می‌‌گوید بعد از امضای برجام، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند.

یکی از صرافان که مرد مسنی است و با انرژی زیادی با مشتری حرف می‌زند درمورد سرمایه‌گذاری در بازار سکه می‌گوید: اگ قصد خرید سکه برای سرمایه‌گذاری دارید سکه امامی بخرید، سکه گرمی حباب بیشتری دارد.

نرخ خرید سکه در صرافی‌ها

نرخ‌ خرید سکه در صرافی‌های مختلف اندکی تفاوت دارد. بیشترین قیمت خرید سکه امامی طرح ۸۶، دوازده میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و کمترین قیمت که فراوانی بیشتری دارد، ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان است.

صرافان، سکه‌هایی با مدل پایین‌تر را با نرخی بین ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان از مردم می‌خرند.

قیمت سکه برای فروش، تا لحظه تنظیم این گزارش بر اساس اعلام سایت طلا و جواهر تهران، به ۱۲ میلیون و ۳۲۸ هزار تومان رسیده است.

با وجود بهبود نسبی شرایط در بازار آیت محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید می‌کند: در روزهای پایانی سال است باید شاهد رونق بیشتری باشیم. اما به دلایل مختلف، به‌ویژه مساله انس جهانی خبر چندانی از رونق نیست. بازار در حال حاضر در ثبات به‌سر می‌برد.

او معتقد است: هنگامی که نوسان وارد بازار شود مردم رغبتی به فروش محصولات خود نشان نمی‌دهند و بازار برهم می‌ریزد.

محمدولی درباره سرمایه‌گذاری در بازار سکه توضیح داد: فرقی نمی‌کند بازار افزایشی یا کاهشی باشد. برای بلندمدت و میان‌مدت بازار طلا و سکه، انتخاب خوبی برای سرمایه‌گذاری است، ولی برای کوتاه‌مدت این بازار را توصیه نمی‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درخصوص چشم‌انداز بازار بیان کرد: بازار با شیب ملایمی به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. قبل از مساله روسیه و اوکراین در یکی دوماه گذشته ثباتی در بازار حاکم بود که با وجود مذاکرات وین نوید این را می‌داد دیگر شاهد افزایش قیمت نباشیم. اکنون نیز اگر مذاکرات وین به نتیجه برسد در ثبات قیمت‌ها موثر خواهد بود.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها