|
کدخبر: 248174

واکنش بازارهای مالی به اخبار سیاسی + آخرین قیمت ها

بازا ارز و طلا امروز سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ مانند روز گذشته شاهد صعود قیمت طلا ، قیمت سکه و قیمت دلار بود.

نرخ دلار امروز سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ مانند روز گذشته بالا رفت. دلار در بازار امروز توانست کانال ۲۶ هزار تومان را پس بگیرد و ۵۲۰ تومان رشد را ثبت کند. قیمت دلار امروز بر روی ۲۶ هزار و ۲۷۰ تومان قرار گرفت. در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار در ابتدای روز با ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد و در انتهای روز به ۲۴ هزار و ۴۰۵ تومان رسید.

رشد ۱۰۰ تومانی نرخ حواله درهم

نرخ حواله درهم در بازار امروز مانند روز گذشته بالا رفت. قیمت درهم امروز با ۷ هزار و ۱۶۰ تومان معامله شد که نسبت به دیروز ۱۰۰ تومان رشد کرده بود. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد ۲۶ هزارو ۲۹۸ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار پایین تر بود.

تداوم صعود قیمت سکه و طلا

قیمت اونس طلا امروز به ۲ هزار و ۲۰ دلار رسید که در مقایسه با دیروز ۳۸ دلار افزایش را نشان می دهد. در زمان نوشتن این گزارش قیمت اونس طلا بر روی ۲۰۱۳ دلار قرار داشت.

در بازار داخلی ایران هم قیمت سکه و قیمت طلا امروز مانند روز گذشته گران شدند. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز با ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومالن بالا تر از دیروز بود و با قیمت ۱ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۱۰۰ تومان مبادله شد. قیمت سکه هم امروز ۱۴۰ هزار تومان بر ارزش خود افزود و با قیمت ۱۲ میلیون و ۲۷۰ تومان معامله شد. با احتساب قیمت ۲۶ هزار و ۲۷۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۲ میلیون و ۴۴۹هزار تومان به دست آمد.

مذاکرات برجام در نگاه بازار ارز تهران

طبق گفته بازیگران اصلی مذاکرات برجام ، روند رایزنی ها مثبت و رو به جلو بوده است اما چند مانع بر سر توافق هسته ای قرار دارد. بازار ارز تهران و معامله گران دلار اگرچه به روند مذاکرات خوشبین هستند اما تصور می کنند که مذاکرات به زودی به نتیجه نخواهد رسید و یکی از دلایلی که نرخ ارز روند صعودی به خود گرفته همین عامل می باشد.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها