|
کدخبر: 248751

بررسی بازدهی بازارها در هفته گذشته / دلار افت کرد

بازدهی بازارها در هفته سوم اسفند ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که طلا، سکه و بورس با رشد همراه بودند و دلار افت کرد. در این میان بازار سرمایه بیشترین بازدهی مثبت را داشت.

در هفته گذشته سه بازار مالی با رشد همراه بودند و یکی از آنها افت کرد. بازدهی بازارها در هفته سوم اسفند ۱۴۰۰، به تفکیک چگونه بود؟

قیمت دلار در هفته جاری، ۰،۲۶ درصد افت داشت. صرافی ملی روز پنجشنبه، ۱۲ اسفند، نرخ فروش دلار را ۲۴ هزار و ۵۶۱ تومان اعلام کرد.

این در حالی است که این رقم در روز گذشته، ۱۹ اسفند، ۲۴ هزار و ۴۹۷ تومان ثبت شد.

قیمت دلار در بازار آزاد در روزهای ابتدایی هفته سوم اسفند، عمدتا در کانال ۲۶ هزار تومانی نوسان داشت. اما از روزهای میانی هفته، وارد کانال ۲۵ هزار تومانی شد و روند کاهشی به خود گرفت.

اما بازدهی بازار طلا در هفته سوم اسفند ۱۴۰۰، با ۱،۶۵ درصد رشد همراه بود.

قیمت طلا در آخرین روز کاری هفته گذشته، پنجشنبه ۱۲ اسفند، یک میلیون و ۱۹۷ هزار و ۱۸۷تومان اعلام شد. در حالی که بازار در روز گذشته، به قیمت یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۴۰ تومان رسید.

قیمت اونس هفته گذشته ابتدا روندی افزایشی داشت و وارد کانال دو هزار دلاری شده بود. به ویژه خبر احتمال تحریم نفتی روسیه از سوی آمریکا و انگلیس قیمت‌ها را در بازارهای جهانی صعودی کرد. اما در ادامه، قیمت اونس کاهشی شد و دوباره به کانال ۱۹۰۰ دلاری بازگشت.

خریداران بازار سکه نیز در هفته سوم اسفند، رشد قیمت را تجربه کردند. در این بازه زمانی، بازدهی برای سکه طرح جدید، ۱٫۹۲ درصد بود.

قیمت سکه در آخرین روز کاری هفته گذشته، ۱۱ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان اعلام شد، اما روز گذشته به ۱۲ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید.

قیمت طلا و سکه هر دو در هفته جاری تحت تاثیر تحرکات بازار ارز، نوساناتی داشتند. برخی روزها، طلا در کانال ۱ میلیون و ۱۰۰ و برخی روزها در کانال ۱۲۰۰ بود. سکه نیز بین کانال ۱۱ و ۱۲ میلیونی نوسان داشت.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها