|
کدخبر: 246191

بالاخره بدهی استقلال و پرسپولیس پرداخت می شود

مدیرعامل فرابورس گفت: سازمان بورس تاییدیه از دولت اخذ کرده که بدهی‌های مالیاتی این دو باشگاه قبل از خصوصی سازی را دولت پرداخت کند.

اقتصاد بالاخره بدهی استقلال و پرسپولیس پرداخت می شود

میثم فدایی گفت: سازمان بورس در زمان ثبت دو باشگاه  تاییدیه از دولت اخذ کرده که بدهی‌های مالیاتی آنها را دولت پرداخت کند. این دو باشگاه را در بازار سرمایه درج کردیم، اما فرآیند پذیرش فرق دارد.

بر اساس دستور العمل قانون پذیرش در فرابورس برای بازار پایه یکسری شرایط و مدارک مورد نیاز بود که این مدارک تکمیل شد و مواردی احراز شده که درج صورت گرفت. بازارپایه بر اساس دستورالعمل انتخاب شده و ارتباطی با رنگ پیراهن این دو تیم ندارد.

دیروز درج نماد استقلال و پرسپولیس در بازار پایه نارنجی انجام شد و این دو باشگاه ۱۵ اسفند عرضه خواهند شد.

به گفته فدایی بحث ابهام (در حوزه انتقال ورزشگاه‌ها به این دو باشگاه و موضوع برند این دو تیم) با نامه‌های سازمان خصوصی و وزارت ورزش به آقای مخبر رفع شد. بحث هئیت مدیره نیز پیش نویس اداره ثبت برای ما ارسال شد و بقیه موانع نیز رفع شد.

طبق مصوبه هئیت وزیران ، در دولت قبل وزشگاه‌ها را به صورت مشروط به این باشگاه‌ها واگذار شده که این شرط نیز واگذاری این دو تیم در بازار سرمایه تا دی ماه بود. نامه‌ای را وزیر ورزش به هیئت وزیران داده است تا این مصوبه تا پایان ۱۴۰۰ تمدید شود و مشکلی از این نظر وجود ندارد.

با خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس  افراد زیادی به بازار سرمایه خواهند آمد

در ادامه گفتگوی شبکه خبر دانش کاظمی عضو شورای عالی بورس گفت: ورود دو باشگاه به بازار سرمایه نقطه عطفی برای ورزش است علاوه بر این سبب ورود تعداد زیادی سرمایه گذار به بازار سرمایه خواهد شد. این اقدام خصوصی سازی آینده دو باشگاه را می‌تواند در یک روند شفاف و سود آور قرار دهد باید ابهامات موجود نیز کامل عمل رفع شود.

اولین موضوع این است که این دو باشگاه با یک ارزش گذاری واگذار شوند. زمانی که این فرآیند رخ می‌دهد یک قسمت برای برند و بخشی نیز برای انتقال اموال است که باید انجام شود باید این مضوعات مشخص شود. دولت مکلف است دارایی و وزشگاه را به نام این دو تیم کنند و این که هر شرکت که وارد بازار سرمایه می‌شود باید بدهی مالیات آن‌ها مشخص شود.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها