|
کدخبر: 245424

استقبال مردم اوکراین از این ارز دیجیتال

تقاضای کریپتو در اوکراین پس از تعلیق انتقال وجه نقد افزایش یافت.

پس از اینکه بانک مرکزی اوکراین این هفته نقل و انتقالات الکترونیکی پول نقد را به حالت تعلیق درآورد، شهروندان اوکراینی با ورود نیروهای روسی به پایتخت کیف به ذخیره ارزهای دیجیتال روی آوردند.

با مسدود شدن مبادله ارز خارجی در کشور، این امر باعث شده است که شهروندان به دنبال جایگزین های دلاری در ارزهای دیجیتال باشند.

داده‌های صرافی محبوب اوکراینی Kuna نشان می‌دهد که حجم معاملات تتر، بزرگترین استیبل کوین جهان، در این هفته افزایش یافته است. به نظر می‌رسد اوکراینی‌ها نیز ۱۰ تا ۲۰ درصد حق کمیسیون برای تتر می‌پردازند که ارزش آن به دلار آمریکا وابسته است.

به عنوان مثال، در حالی که نرخ فعلی گریونا (واحد پول اوکراین) به دلار حدود ۳۰ است، تتر بین ۳۲ تا ۳۵ گریونا معامله می شود. اما این مبادله در مقیاس بسیار بزرگتری منعکس شده است، به طوری که حجم تتر از ابتدای بحران به طور مداوم از بیت کوین در این کشور پیشی گرفته است.

تتر و اکثر استیبل کوین ها در هفته های اخیر در بحبوحه افزایش نوسانات بازار شاهد افزایش تقاضا بوده اند. رابطه نزدیک آنها با دلار، آنها را به پناهگاه های مطمئنی تبدیل کرده است.

روزنامه‌نگاران دانمارکی که در حال حاضر در اوکراین هستند، می‌گویند که به دلیل کمبود نقدینگی مجبور به خرید خودرو با استفاده از بیت‌کوین هستند. فوربس گزارش می دهد که کمک های بیت کوین به اوکراین نیز از ۴ میلیون دلار فراتر رفته است.

پذیرش کریپتو در اوکراین اتفاق جدیدی نیست. این کشور اخیرا قانونی برای شناسایی و تنظیم رمزارزها به تصویب رسانده است و قصد داشت قبل از حمله روسیه، بازار را به روی سرمایه گذاران خارجی باز کند.

شرکت داده های بلاک چین Chainalysis در گزارشی که سال گذشته منتشر شد، اوکراین را به عنوان چهارمین پذیرنده بزرگ رمزارزها در جهان رتبه بندی کرد.

با وجود محکومیت گسترده اقدامات مسکو، درگیری روسیه و اوکراین تاکنون هیچ نشانه ای از کاهش تنش نشان نداده است.

ترس از درگیری باعث نوسانات شدید در بازارهای مالی، از جمله ارزهای دیجیتال شده است. بهشت‌های امنی مانند طلا و دلار ارزش خود را افزایش داده‌اند، در حالی که قیمت‌ نفت نیز به دلیل اختلال در عرضه روسیه افزایش یافته است.

 

منبع: آکادمی هلاکویی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها