|
کدخبر: 244740

سرقت ۳۰۰ هزار بیت کوین در ۲۴ ساعت

کلاهبرداری‌های رمزارزی هر روز بیشتر می‌شود و یکی از دلیل‌های مهم آن، عدم آگاهی افراد درباره این اکوسیستم است. بنابر گزارشات منتشر شده، به تازگی از یک زن ۳۳ ساله حدود ۳۰۰ هزار دلار بیت کوین دزدیده شده است!

به گزارش سایت ایندیپندنت، این کلاهبرداری از یک زن ۳۳ ساله انجام شده است. این زن در برنامه دوستیابی به نام Hinge با یک مرد که خود را یک معمار چینی معرفی کرده بود، دوست شده و حتی عاشق او شده بود!

این معمار چینی با توجه به این‌که توانسته بود اعتماد طرف مقابل را به دست بیاورد، به او گفته بود که می‌تواند در کسب درآمد از بازار رمزارز‌ها به او کمک کند!

این معمار چینی که با نام Ze Zhao در شبکه اجتماعی فعالیت داشت، از طرف مقابل خواسته بود تا ۳۰۰ هزار دلار را در قالب بیت کوین برای او واریز کند.

این زن ۳۳ ساله نیز به ژائو اعتماد کرده و این مبلغ را برای او ارسال کرد. ژائو نیز درست بعد از دریافت بیت کوین ناپدید شد!

متاسفانه امروزه به دلیل نوظهور بودن اکوسیستم رمزارزها و عدم آگا‌هی عموم مردم نسبت به این بازار، کلاهبرداری‌های مختلفی شکل می‌گیرد. همچنین غیرقابل ردیابی بودن صاحبان ترا‌کنش‌های رمزارزی نیز در افزایش این کلاهبرداری‌ها بسیار تاثیرگذار بوده است.

از سال گذشته تاکنون، کلاهبرداری‌های انجام شده بر بستر اپلیکیشن‌‌های دوست‌یابی ۲ برابر شده است! براساس گزارش کمیسیون تجارت فدرال، کلاهبرداری رمزارزی در سال ۲۰۲۱ به حدود ۵۴۷ میلیون دلار رسیده است که این عدد نشان‌گر افزایش ۸۰ درصدی این کلاهبرداری‌ها نسبت به سال ۲۰۲۰ است!

کلاهبرداران عاشقانه، افرادی هستند که با استفاده از تصاویر موجود در اینترنت، اقدام به ساختن پروفایل‌های جعلی می‌کنند و پس از دوستی و جلب اعتماد طرف مقابل، به بهانه‌ای اقدام به دریافت پول می‌کنند. این کلاه‌برداران به دلیل امنیت بیشتر اکوسیستم رمزارزها، از این بستر برای کلاه‌برداری‌های خود استفاده می‌کنند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر