|
کدخبر: 244115

هشدار/ این ارز دیجیتال کلاهبرداری است

در روز ۱۷ فوریه، یک پرونده قضایی علیه میم کوین SafeMoon و چندین فرد برجسته حوزه کریپتو و اینفلوئنسر فضای مجازی تشکیل شد و آن‌ها را متهم به تبلیغ مردم برای سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال SafeMoon و سپس فروش آن‌ها کرد.

به گزارش سایت بی‌این کریپتو، در این شکایت‌نامه آمده که مدیران SafeMoon و چندین سلبریتی «ادعاهای اشتباه و گمراه کننده ای در رابطه با SafeMoon برای سرمایه گذاران بیان کرده اند» و این کار منجر به وارد شدن خسارت‌های مالی بزرگی به سرمایه‌گذاران شده است.

نام شاکیان که این پرونده قضایی را علیه SafeMoon ثبت کرده‌اند، بیل مروادر (Bill Merewhuader)، کریستوفر پولایت (Christopher Polite) و تیم ویان (Tim Viane) هستند. دو نفر اول در ایالت کالیفرنیا اقامت دارند ولی نفر سوم ساکن ایالت ایلینوی است.

«خوانده‌های گمراه کننده» و سلبریتی این پرونده هم یوتیوبر معروف جیک پائول (Jake Paul)، یوتیوبر بریتانیایی بن فیلیپس (Ben Philips)، عضو سابق گروه موسیقی Backstreet Boys نیک کارتر (Nick Carter) و رپر معروف Souja Boy و Lily Yachty هستند.

هفت دلیل این شکایت

طبق شکایت نامه ارائه شده توسط شاکیان، پرونده شکایت SafeMoon از قرار زیر است:

    SafeMoon اقتصاد توکن خود را به شکلی گمراه کننده ارائه کرده است، زیرا از جمله بازگشت سرمایه و توکن سوزی اطلاعات گمراه کننده ای ارائه کرده است.

    تیم SafeMoon به منظور «تحریک کردن سطح تقاضای بازار» از سلبریتی‌ها استفاده کرده تا قیمت این توکن پامپ شود تا در مرحله بعدی صاحبین پروژه دارایی خود را بفروشند.

    سلبریتی‌های خوانده شده پرونده هم در این طرح SafeMoon شرکت داشند و در پامپ و دامپ پروژه با مدیران این پروژه همکاری کردند.

    در روز ۴ آپریل ۲۰۲۱ این شرکت یک نقشه راه را در کانال اینستاگرامی خود منتشر کرد که طی آن قرار بود در پایان سه ماهه دوم همان سال یک کیف پول SafeMoon را تکمیل کند، تا پایان سه ماه بعدی یک صرافی NFT خلق کند و در پایان سال هم صرافی SafeMoon را ارائه دهد.

    تیم SafeMoon هیچ یک از قول‌ها و برنامه‌های مطرح شده در نقشه راه خود را اجرایی نکردند و فقط به ارائه وعده‌های توخالی پرداخته اند!

    تیم SafeMoon با استخدام رایان آریاگا (Ryan Arriaga) قصد تخریب نگران‌های قانونی پیرامون این پروژه داشته است. از جمله این تخریب‌ها می‌توان به حسابرسی HashEx و نتیجه منفی آن اشاره کرد.

    تیم SafeMoon با افزایش هجمه‌ها برای عرضه کیف پول SafeMoon در روز ۲۸ آگوست، سعی در جذب سرمایه گذاران کردند ولی به هیچ وجه قادر به عرضه این کیف پول در تاریخ مقرر نبودند.

با اینکه برخی از اعضای جامعه SafeMoon به مخالفت و حمله به این پرونده قضایی پرداختند ولی برخی از سرمایه گذاران اولیه و قدیمی این پروژه، از این شکایت حمایت کرده اند. یکی از کاربران و اعضای جامعه SafeMoon در سرور دیسکورد این شرکت گفت که تغییر زیاد کارکنان SafeMoon و عدم توانایی این شرکت در محقق سازی وعده‌ها، کاملاً نگران کننده است.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها