|
کدخبر: 244109

گام جدی روسیه برای ساماندهی بازار رمزارزها

بر اساس بیانیه وزارت دارایی روسیه که امروز (دوشنبه) منتشر شد، این وزارتخانه لایحه‌ای در مورد نظارت بر بازار ارزهای دیجیتال به دولت این کشور ارائه کرده است.

در این بیانیه آمده است: وزارت دارایی روسیه در ۱۸ فوریه ۲۰۲۲ لایحه نظارت بر ارزهای دیجیتال را تهیه و به دولت فدراسیون روسیه ارائه کرده است.

بر اساس این لایحه، استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان ابزار پرداخت همچنان در خاک روسیه ممنوع خواهد بود، در حالی که ارزهای دیجیتال تنها به عنوان ابزار سرمایه گذاری در نظر گرفته می شوند.

علاوه بر این، طبق این لایحه، مکانیسم ویژه‌ای برای ثبت صرافی‌ها در روسیه ایجاد خواهد شد تا بتوانند عملیات مرتبط با سازماندهی گردش ارزهای دیجیتال را انجام دهند.

این وزارتخانه همچنین ورود به صرافی ارزهای دیجیتال را برای تقسیم سرمایه‌گذاران از نظر سطح صلاحیت با استفاده از آزمایش و تعیین آستانه سرمایه‌گذاری پیشنهاد کرده است.

بر اساس این گزارش، انجمن ارتباطات الکترونیکی روسیه (RAEC) ماه گذشته تأکید کرده بود که ممنوعیت استفاده از ارزهای دیجیتال در این کشور مشکلات مربوط به کلاهبرداری و اقدامات غیرقانونی را حل نمی کند، بلکه کنترل آنها را پیچیده تر می کند.

ایوان چبسکوف، یکی از مدیران ارشد وزارت دارایی روسیه نیز طی اظهاراتی اعلام کرده بود که فقط نظارت بر بازار ارزهای دیجیتال، حفاظت از حقوق شهروندان را ممکن می‌سازد.

 

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها