|
کدخبر: 244027

بیت کوین تا سال ۲۰۲۴ صعود چشم گیر ندارد

دو جون(Du Jun)، یکی از بنیانگذاران Huobi، باور ندارد که تا پایان سال ۲۰۲۴ یا اوایل سال ۲۰۲۵ بازار ارز دیجیتال گاوی دیگری وجود داشته باشد.

او در صحبت با CNBC در آخر هفته گفت که با قضاوت بر اساس چرخه های گذشته بازار، ممکن است تا حدود سه سال دیگر چرخه دیگری وجود نداشته باشد. او پیش از این گفت که “ما اکنون در مرحله اولیه یک بازار نزولی هستیم.”

پس از این چرخه، تا پایان سال ۲۰۲۴ یا آغاز سال ۲۰۲۵ نمی توانیم از بازار صعودی بعدی بیت کوین استقبال کنیم.

همه چیز درباره هاوینگ بیت کوین

جون معتقد است که چرخه های بازار بیت کوین همگی به رویدادهای هاوینگ مرتبط هستند.در چرخه های قبلی در سال پس از هاوینگ بیت کوین ، قیمت ها به یک روند صعودی جدید رسده اند. هاوینگ بعدی در حال حاضر برای ۴ می ۲۰۲۴(۱۵ اردیبهشت۱۴۰۳) در ۸۰۳ روز دیگر برنامه ریزی شده است. بنابراین، اگر تاریخ همخوانی داشته باشد، اواخر سال ۲۰۲۴ می تواند دوباره برای بازارهای کریپتو زمان صعود شروع شود.

نصف شدن پاداش بلاک برای ماینرها، آن را از ۶.۲۵ بیت کوین فعلی به ۳.۱۲۵ بیت کوین در هر بلوک کاهش می دهد. پس از هاوینگ قبلی، که در ماه می ۲۰۲۰(اردیبهشت۱۳۹۹) رخ داد، تا اکتبر(مهر) و نوامبر(آبان) همان سال، فعالیت بازار کمی وجود داشت. در اواسط دسامبر(اواخر آذر)، رکورد تاریخی قبلی شکسته شد.

از آنجایی که عوامل تأثیرگذار بیشتری وجود دارد و در حال حاضر سرمایه گذاران نهادی درگیر هستند و محصولات قابل مبادله در بورس وجود دارند چرخه بازار فعلی متفاوت از چرخه های قبلی بوده است . جون تأیید کرد که پیش‌بینی‌ها دیگر چندان آسان نبودند:

«پیش‌بینی دقیق واقعاً سخت است زیرا عوامل بسیار دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند بر بازار نیز تأثیر بگذارند – مانند مسائل ژئوپلیتیکی از جمله جنگ یا کووید اخیر…»

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم نیز درباره بازارهای نزولی صحبت کرده و گفته است که بسیاری از توسعه دهندگان حتی از زمستان دیگری برای ارزهای دیجیتال استقبال خواهند کرد. نظرات او در رویداد ETHDenver، که در ۲۰ فوریه(دیروز) به پایان رسید، بیان شد.

او اظهار داشت: “بسیاری از افرادی که عمیقاً به رمزارزها و به ویژه ساختن چیزها علاقه دارند، از بازار نزولی استقبال می کنند.”

بازارهای رمزنگاری در حال عقب نشینی

بازارهای کریپتو در حال حاضر حدود ۳۸ درصد نسبت به اوج خود در اواسط نوامبر کاهش یافته اند و اگر بازارهای نزولی قبلی اتفاقی بیفتند، ممکن است بسیار بیشتر سقوط کنند. شاخص «ترس و طمع» بیت کوین همچنان «ترس شدید» را در عدد ۲۵ نشان می دهد.

بر اساس گزارش CoinGecko، در زمان نگارش این مقاله، اکثر توکن‌های رمزنگاری اصلی امروز با قیمت ثابت معامله می‌شدند و کل سرمایه بازار حدود ۱.۸۷ تریلیون دلار بود.

بیت کوین همچنان زیر ۴۰ هزار دلار در ۳۹۳۶۳ دلار بود، اما اتریوم کمی عقب رفته بود و به قیمت ۲۷۵۰ دلار معامله می شد. Solana (SOL)، Terra (LUNA) و Shiba Inu (SHIB) همگی امروز ۶ تا ۸ افزایش داشتند.

 

 

 

منبع: آکادمی هلاکویی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها