|
کدخبر: 243659

زمان واریز سود سهام عدالت / اسفند ماه حساب هر ایرانی پر پول می شود

اسفند ماه از امروز شروع شده و برنامه واریزی‌ها شلوغ‌تر از ماه‌های دیگر است.یکی از مهم‌ترین واریزی‌ها در دهه سوم اسفند ماه انجام می‌شود.

اقتصاد زمان واریز سود سهام عدالت / اسفند ماه حساب هر ایرانی پر پول می شود

اسفند ماه از امروز شروع شده و برنامه واریزی‌ها شلوغ‌تر از ماه‌های دیگر است.یکی از مهم‌ترین واریزی‌ها در دهه سوم اسفند ماه انجام می‌شود.

به نظر می‌رسد اولین واریزی در دهه سوم اسفند ماه یارانه نقدی است. مبلغ این یارانه همانند ماه‌های گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

تعداد یارانه‌بگیران ۷۸ میلیون نفر است و این یارانه به حساب سرپرستان خانوار این افراد واریز می‌شود. ۲۱ میلیون از این خانوارها در بهار سال قبل وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند که بیست و یکمین قسط ماه در این ماه برداشت می‌شود. ۹ قسط دیگر آن باقی می‌ماند که تا آذر ماه سال ۱۴۰۱ تمام می‌شود.

همزمان با واریز یارانه نقدی از سوی دولت، سازمان تامین اجتماعی نیز باید آخرین حقوق امسال بازنشستگان را واریز کند. در سال گذشته واریز حقوق از ۱۵ اسفند شروع شد که به توجه به نیاز خانوارها برای خرید عید احتمالا امسال نیز زودتر از ماه‌های قبل واریز شود.

مهم‌‎ترین واریزی دهه سوم اسفند

اما واریزی سومی که بیش از ۴۹ میلیون نفر منتظر دریافت آن هستند، به سهام عدالت مربوط می‌شود. قرار است سود حاصل از فعالیت شرکت‌ها در سال ۹۹ طی روزهای پایانی سال واریز شود.

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلا کرده که سود سهام عدالت در دهه سوم اسفند به حساب مشمولان واریز می‌شود.

محمد باغستانی در این خصوص گفت: سود منتهی به اسفند ۹۹ مشمولانی که ۵۳۲ هزار تومان در سبد سهام خود دارند، حدود ۵۵۰ هزار تومان است.

اگر هر یک از اعضای یک خانواده چهار نفره سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی داشته باشند، در پایان اسفند امسال در مجموع دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سود سهام دریافت می‌کنند.

با توجه به سود برگه ۵۳۲ هزار تومانی، میزان سود برای برگه سهام یک میلیون تومانی حدود یک میلیون و ۳۳ هزار تومان برآورد می‌شود. بنابراین میزان سود برای خانواده چهار نفره‌ای که برگه سهامشان یک میلیون تومانی است حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

همچنین بخش زیادی از عیدی شاغلان که شامل کارگران است در این ماه پرداخت می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها