|
کدخبر: 242711

جزئیات تازه از زندگی پیشگوی ناشناس بازار ارزهای دیجیتال

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گاهی در فضای کریپتو و در تحلیل های بیتکوین اسم پلن بی به گوشتان خورده باشد. کسی که مانند موشک نقطه زن قیمت بیتکوین را در آینده به صورت دقیق پیشگویی میکند، این شخصیت کیست؟

در این مقاله قصد داریم شخصیت پلن بی را واکاوی کنیم و ببینم چگونه و به چه وسیله ای این پیشگویی ها را انجام می‌دهد و تعدادی از تحلیل های او را با هم بررسی کنیم.

پلن بی یا PlanB یک شخصیت توییتری است که به نظر می‌رسد سرمایه گذار رمزارز، تحلیلگر مالی و حامی رمزارز است. او در فضای آنلاین ناشناس است و هویت واقعی و پیشینه او ناشناخته مانده است.

به نظر می رسد که PlanB بر اساس مصاحبه های (صوتی) که انجام داده، مرد است و گفته که اهل هلند است.

PlanB بیشتر برای مدل انباشت به جریان بیت کوین (S۲F) که برای تعیین ارزش بیت کوین و همچنین سایر دارایی ها است مطرح شد.

اطلاعات کمی در مورد PlanB وجود دارد.او در وب سایت شخصی خود ادعا می کند که یک سرمایه گذار از هلند است.

به گفته خودش او یک سرمایه گذار نهادی هلندی با ۲۵ سال تجربه در بازارهای مالی است. او سابقه مالی حقوقی و کمی دارد و همیشه شیفته مدل سازی ریسک و بازده بوده است. در مارس ۲۰۱۹ او مدل انباشت به جریان بیت کوین (S۲F) را ایجاد کرد که از آن برای تعیین کمیت ارزش بیت کوین استفاده کرد. یک سال بعد او مدل انباشت به جریان دارایی متقابل (S۲FX) را معرفی کرد که شامل طلا، نقره، الماس و املاک و مستغلات است. او اکنون عمدتاً بر روی مدل‌های ارزش‌گذاری بیت‌کوین، تحلیل زنجیره‌ای و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری تمرکز دارد.

او دلیل نامگذاری ۱۰۰trillionUSD@ خود در توییتر را اینگونه توضیح می دهد:PlanB به یک طرح جایگزین برای تسهیل کمی (چاپ پول توسط بانک های مرکزی)، نرخ بهره منفی و به طور کلی کاهش ارزش پول اشاره دارد. ۱۰۰ تریلیون دلار اشاره ای به اسکناس ۱۰۰ تریلیون دلاری زیمبابوه در دوران ابرتورم سال ۲۰۰۸ است.

در ماه مه ۲۰۲۰، کوین تلگراف نوشت که PlanB قصد دارد در صورتی که پیش‌بینی‌های بیت‌کوین او به حقیقت پیوست، ناپدید شود.

او گفته:اگر مدلم موفق باشد، ناپدید خواهم شد، زیرا اگر این مدل موفق باشد، تصویر زیبایی نخواهد داشت.

او ادامه داد:این بد خواهد بود، ممکن است جنگ شده باشد، برخی افراد بیت کوین دارند، برخی افراد ندارند، برخی کشورها بیت کوین دارند، برخی نخواهند داشت، دلار آمریکا ذخیره خود را از دست می دهد. وضعیت، ژئوپلیتیک و نظامی خواهد بود،که بسیار بد است.

PlanB اظهار داشت که اگر مدل او نادرست باشد، حضور آنلاین خود را حفظ خواهد کرد.

 PlanB بر اساس مدل انباشت به جریان اعتقاد دارد که بیت کوین در نهایت به یک دارایی ۱۰۰ تریلیون دلاری تبدیل خواهد شد.

در مارس ۲۰۱۹، PlanB مدل پیش بینی قیمت بیت کوین Stock-to-Flow (S۲F) را معرفی کرد، مدلی که ارزش بیت کوین را پیش بینی می کند. پیش‌بینی‌های این مدل بر اساس مفهوم کمیابی است. از این نظر دارایی‌های کمیاب‌تر ارزشمندتر هستند.

این مدل با بیت کوین به طور مشابه با منابع کمیاب مانند طلا یا نقره رفتار می کند.

این مدل بر اساس این فرضیه است که کمبود باعث ایجاد ارزش می شود. کمبود (یا SF) به عنوان نسبت موجودی فعلی یک دارایی (ذخایر) و جریان آن (تولید سالانه) تعریف می شود:

SF = ذخایر / جریان

در آوریل ۲۰۲۱، فوربس S۲F را یکی از دقیق‌ترین مدل‌های پیش‌بینی قیمت در کریپتوهای موجود نامید. در همان زمان، PlanB اذعان می‌کند که کمبود بیت کوین و زمان‌بندی انتشار آن تنها دلایل افزایش ارزش آن نیست.

فوربس می نویسد که PlanB این مدل را با ده آلتکوین آزمایش کرد اما نتوانست به پیش بینی های دقیقی دست یابد.

برخی از پیش بینی های PlanB

در ژوئن ۲۰۲۱، Bitcoin.com راجر ور گزارش داد که PlanB بدترین و بهترین سناریوها را برای بیت کوین در سال ۲۰۲۱ منتشر کرده است - به ترتیب ۱۳۵۰۰۰ دلار و ۴۵۰۰۰۰ دلار.

PlanB :دلیل اساسی تری نیز وجود دارد که ما شاهد ضعف در ماه ژوئن و احتمالاً جولای هستیم. بدترین سناریوی من برای سال ۲۰۲۱ :اوت> ۴۷ هزار، سپتامبر> ۴۳ هزار، اکتبر> ۶۳ هزار، نوامبر> ۹۸ هزار، دسامبر> ۱۳۵ هزار.

او در ادامه تویییت خود گفت:منتظر بمانید تا بهترین حالت من را ببینید! یک نکته: بهترین حالت دسامبر ۴۵۰ هزار دلار.

در ادامه اما همه چیز خوب پیش رفت،ماه آگوست وسپتامبر و اکتبر پیش بینی ها دقیق از کار درآمد،اما در ماه های نوامبر و دسامبر که پلن بی به ترتیب پیش بینی کرده بود که قیمت بیت کوین به۹۸۰۰۰  دلار و ۱۳۵۰۰۰ دلار میرسد،پیش بینی جور دیگر رقم خورد و بیت کوین از ۶۹۰۰۰ دلار در ماه نوامبر بالاتر نرفت و کندل ماهانه نوامبر روی قیمت ۵۶۰۰۰ دلار و کندل ماهانه دسامبر روی قیمت ۴۶۰۰۰ دلار بسته شد.

بعد از اینکه پیش بینی های او برای بیت کوین در ماه های نوامبر و دسامبر درست از کار نیامد،بسیاری از کاربران توییتر و جامعه رمزارز به او و مدلش انتقادات فراوانی کردند.

PlanB بعد از غلط از آب درآمدن پیش بینی هایش در توییتر گفت: بگذارید واضح بگویم:

۱) نرسیدن قیمت در نوامبر و دسامبر به ۹۸۰۰۰ و ۱۳۵۰۰۰ =شکست مدل پیش بینی کف

۲) من قبلاً گفته بودم که اگر بیتکوین کمتر از ۱۰۰۰۰۰ دلار در دسامبر ۲۰۲۱ باشد، S۲F از ریل خارج شده است.

اما نکته کلیدی این است که ۵۱ هزار دلار بیت کوین هنوز در محدوده ۱ باند انحراف استاندارد مدل S۲F قرار دارد اگر BTC تا ۲.۵ سال آینده در باند ۱ sd باقی بماند، مدل S۲F هنوز برای من معتبر و در واقع مفید است.

در واقع PlanB با این توییت جواب منتقدان را داد او گفت این مدل برای او همچنان کار میکند و از دنبال کنندگاش خواست اگر پیش بینی های او آنها را دچار خطا میکند او را آنفالو کنند.

PlanB در تاریخ ۱۴ فوریه  در توییتر خود نوشت  هر دو مدل S۲F و رگرسیون لگاریتمی به ۱۰۰ هزار دلار شدن بیتکوین در سال ۲۰۲۳ اشاره می کنند.

PlanB همچنان با مدل S۲F خود معتقد است بیتکوین در مسیر ۱۰۰ هزار دلار شدن قرار دارد و تا وقتی که قیمت بیتکوین زیر خط سفید درنمودار باشد موقعیت خرید است.

پلن بی منتظر ۱۰۰ هزار دلار شدن بیتکوین تا سال ۲۰۲۳ است،در واقع از نظر او امکان دارد تا سال ۲۰۲۳ قیمت بیت کوین دچار افت و خیز های زیادی شود که این هیچ خللی در مسیر ۱۰۰ هزار دلار شد بیتکوین وارد نمیکند.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها