|
کدخبر: 242635

​بحران در کانادا گریبان ارزهای دیجیتال را گرفت

نخست وزیر کانادا به منظور پایان دادن به اعتراضات در برخی از گذرگاه‌های مرزی این کشور و بخش‌هایی از پایتخت کانادا، شرایط اضطراری اعلام کرد و اقداماتی را در جهت قطع بودجه معترضان به واکسیناسیون اجباری معروف به کاروان آزادی انجام داد. این اقدامات در روزهای اخیر ابعاد گسترده‌تری نیز به خود گرفته است و قرار است تراکنش‌های مربوط به رمزارزها نیز در این محدودیت‌ها، مورد هدف قرار گیرد.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در روز دوشنبه دستور بلوکه کردن حساب‌های بانکی «کاروان آزادی» را صادر کرد و مقرر شد تراکنش‌های مشکوک با حجم بالا نیز مورد رصد قرار گیرند. این در حالی است که ابعاد این محدودیت‌ها گسترش یافته و رصد تراکنش‌های مربوط به رمز ارزها نیز در این دستور قرار گرفته‌ است.

این اقدام در ابتدا در واکنش به اعتراضات علیه سیاست‌های مبارزه با بیماری کویید-۱۹ توسط دولت کانادا شکل گرفت. این اعتراضات که ابتدا توسط کامیون داران علیه اجباری شدن واکسیناسیون شکل گرفته بود به شورشی علیه دولت تبدیل شده است. معترضان به محاصره کردن شهرها و مسدود کردن جاده‌ها پرداخته‌اند که یک اقدام غیر قانونی تلقی می‌شود. جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در پاسخ به این اعتراضات شرایط اضطراری اعلام کرده است. در نتیجه جنبش‌ها و اجتماعات آزادانه به صورت موقت به حالت تعلیق در می‌آید.

کریستیا فریلند (Chrystia Freeland) معاون ترودو در توییتی اعلام کرد این اقدامات در راستای گسترش قوانین مربوط به مبارزه با تامین مالی تروریسم انجام گرفته است و پلتفرم‌های تامین مالی جمعی و سرویس‌های پرداخت را مورد هدف قرار داده است.

این تغییرات تمام شکل‌های تراکنش‌ها از جمله تراکنش‌های مربوط به دارایی‌های دیجیتال نظیر رمز ارزها را نیز در بر خواهد گرفت.

این در حالی است که بنیاد HonkHonk Hodl از طریق پلتفرم جمع‌آوری کمک‌های مالی Tallycoin توانسته است تعداد ۲۲ BTC به ارزش تقریبی ۱ میلیون دلار را برای کمک به معترضان کانادایی جمع‌آوری کند. بعد از اتمام این فرآیند این بنیاد موجودی بیت کوین خود را به یک آدرس چندامضایی جدید منتقل کرد.

در حال حاضر مشخص نیست که چه نوع تراکنش‌هایی و به چه شکلی بلوکه خواهند شد. پرستون فیش (Preston Pysh) موسس شرکت هولدینگ Pylon در روز سه شنبه در توییتی به این مضوع اشاره کرد که تراکنش‌های مربوط به بیت کوین قابل بلوکه کردن نیستند و این کار دولت کانادا در واقع تبلیغی برای BTC خواهد بود و آن را به نمادی برای آزادی تبدیل خواهد کرد.

ایلان ماسک در توییتی از اقدام کامیون داران کانادایی حمایت کرده است. نایب بوکله، رییس جمهور السالوادور و همچنین افراد معروف در حوزه کریپتو مانند preston pysh این اقدامات را سرکوب کردند و برخی این سیاست‌ها را تبلیغی برای بیت کوین می‌دانند.

 

 

 

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها