|
کدخبر: 241848

​بیت کوین رکورد جدیدی را ثبت کرد

هش ریت شبکه بیت کوین روز گذشته به بالاترین سطح تاریخ خود رسید. به عقیده کارشناسان افزایش هش ریت از نظر امنیتی به نفع بیت کوین است، اما ادامه‌داربودن این رشد به وضعیت قیمت این ارز دیجیتال بستگی دارد.

به گزارش کوین تلگراف، هش ریت شبکه بیت کوین در ۱۲ فوریه (۲۳ بهمن) به رکورد جدید ۲۴۸.۱۱ میلیون تراهش بر ثانیه رسید. با رشد روزافزون فعالیت ماینرهای بیت کوین در سراسر جهان، امنیت اکوسیستم غیرمتمرکز این ارز دیجیتال هم بیشتر می‌شود.

هش ریت قدرت پردازشی‌ای است که ماینرها به تأیید تراکنش‌های و استخراج بلاک‌های جدید شبکه اختصاص می‌دهند. رشد اخیر هش ریت شبکه بیت کوین امنیت این بلاک چین را در برابر حملات احتمالی افزایش می‌دهد؛ چراکه در این صورت کار افرادی که به‌دنبال ایجاد اختلال در شبکه هستند و می‌خواهند تراکنش‌های جعلی ایجاد کنند، به‌نوعی سخت‌تر از گذشته می‌شود.

همان طور که در تصویر بالا می‌بینید، هش ریت شبکه بیت کوین تنها در یک روز ۳۱ درصد افزایش یافته و از ۱۸۸.۴۰ اگزاهش بر ثانیه به ۲۴۸.۱۱ اگزاهش بر ثانیه رسید. ضمن اینکه هش ریت شبکه بیت کوین در طول یک سال گذشته ۵۴.۳۳ درصد رشد کرده است.

در ابتدای سال ۲۰۲۱،‌ ممنوعیت استخراج و معامله ارزهای دیجیتال در چین کل این صنعت را تحت‌تأثیر خود قرار داد. از طرفی، نگرانی‌هایی هم در زمینه امنیت شبکه بیت کوین ایجاد شد؛ چراکه تا ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد) ۳۴.۲۵ درصد از کل هش ریت شبکه بیت کوین متعلق به این کشور بود.

وقتی ماینرها در نهایت توانستند به کشورهای طرفدار ارزهای دیجیتال پناه ببرند، وضعیت شبکه بیت کوین به‌شدت بهبود یافت و نرخ هش بالاخره توانست رکوردهای قبلی خود را بشکند.

در حال حاضر، ۳۵.۴ درصد از هش ریت جهانی بیت کوین مربوط به ماینرهای مقیم آمریکاست و این کشور در صدر کشورهای استخراج‌کننده بیت کوین قرار دارد.

مطالعات ماه ژانویه (دی) نشان می‌داد فعالان صنعت استخراج انتظار دارند هش ریت بیت کوین در ماه‌های پیش رو به رشد خود ادامه دهد. با وجود اینکه سرمایه‌گذاران در حال حاضر از نوسانات قیمتی بیت کوین ترسیده‌اند، متخصصان صنعت ارزهای دیجیتال بر این باورند که در حال حاضر، قدرت و امنیت شبکه بیت کوین بیشتر از هر زمان دیگری است.

مایکل لِویت (Michael Levitt)، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت کور ساینتیفیک (Core Scientific)، با اطمینان پیش‌بینی کرده است که هش ریت شبکه بیت کوین با سرعت زیادی به رشد خود ادامه می‌دهد. با این حال، او به این نکته هم اشاره کرده است که رشد نرخ هش به افزایش قیمت بیت کوین و موفقیت زیرساخت‌های در حال توسعه آن بستگی دارند.

 

منبع: ارز دیجیتال

ارسال نظر