|
کدخبر: 241592

بلاکچین اکسپو رویایی گران قیمت برای فعالان ارز دیجیتال

بلاکچین اکسپو با بیش از ۵۰۰ سخنران، تجربه جمعی گسترده‌ای را در کنفرانس خود به ارمغان می‌آورد.

همه‌گیری کرونا موجب لغو شدن بسیاری از رویداد‌های تکنولوژی بلاک چین و رمزارز در سال ۲۰۲۱ شد و تنها تعداد اندکی از آن‌ها توانستند به صورت آنلاین به فعالیت خود ادامه دهند. از همین رو، رویداد های کریپتویی سال ۲۰۲۲ از اهمیت بالایی برخوردار هستند. به‌نظر می‌رسد امسال شاهد گردهمایی صاحب‌نظران و پروژه‌های استارت‌آپی جدید برای جذب سرمایه در این بستر خواهیم بود. در ادامه شماری از مهم‌ترین و برجسته‌ترین رویدادهای رمزارز در سال ۲۰۲۲ را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

رویداد ETHDenver

تاریخ رویداد: ۱۱ الی ۲۰ فوریه (۲۲ بهمن الی ۱ اسفند ۱۴۰۰)

محل برگزاری: دِنوِر، ایالات متحده آمریکا

این رویداد حوزه اتریوم که طولانی‌ترین رویداد در تاریخچه نشست‌های ETH در جهان نیز محسوب می‌شود در واقع یک جشنواره نوآوری جامعه‌محور و اولین رویداد مبتنی بر سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO‌) این عرصه است.

در حال حاضر درخواست شرکت در نشست ETHDenever برای عموم آزاد بوده و شرکت در آن نیز کاملا رایگان است. بودجه مورد نیاز برای برگزاری این رویداد توسط جامعه فعال این حوزه و SporkDAO تامین شده و همین امر موجب می‌شود تا اینفلوئنسر‌ها و کارشناسان بسیاری به این بهانه گرد هم آیند و به توسعه اکوسیستم بلاکچین در مقیاس جهانی کمک کنند.

این نشست در قالب یکی از مهم‌ترین رویداد های سال ۲۰۲۲ میزبان فضای BUILathon در راستای همکاری کردن در پروژه‌ها، تاسیسات هنری و رویداد‌های شبکه‌سازی نیز هست. بیش از ۵۰۰ هزار دلار بودجه برای اهدای جوایز و هدیه و بیش از ۲ میلیون دلار نیز برای کمک هزینه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای این گردهمایی در نظر گرفته شده است.

رویداد ETHDenver در طول سال جاری به صورت حضوری میزبانی می‌شود، اما به شکل آنلاین نیز پخش خواهد شد. به صورت همزمان شاهد برگزاری دو BUILathon نیز خواهیم بود که یکی در قالب مسابقه ساخت نرم‌افزار حضوری و دیگری یک مسابقه مجازی است. هدف این رویداد فراهم کردن تسهیلات رشد کسب و کارهای نوپا و سکوی پرتاب به‌منظور جمع‌آوری بودجه برای پروژه‌هایی است که در طول سال جاری فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

نشست جهانی بلاک چین

تاریخ رویداد: ۲۳ الی ۲۴ مارس (۳ الی ۴ فروردین ۱۴۰۱)

محل برگزاری: دوبی

در این رویداد برخی از برترین اینفلوئنسر‌های حوزه بلاک چین و رمزارز‌، سیاست‌گذاران‌، نمایندگان دولت و البته علاقه‌مندان به عرصه کریپتو را دور هم جمع می‌شوند. دلیل انتخاب دوبی برای برگزاری نشست جهانی بلاکچین به عنوان محل برگزاری، به استقبال این شهر از رمزارزها و تلاش‌های دولت درصدد ترویج پذیرش عمومی بلاکچین مرتبط است.

در گذشته، این رویداد میزبان افرادی مثل مدیرعامل صرافی بایننس یعنی چانگ‌ پنگ ژائو (Changpeng Zhao‌)، سرمایه‌گذار خطرپذیر یعنی آقای تیم درپر (Tim Draper‌) و دون تپس‌کات‌ (Don Tapscott)، هم‌بنیانگذار موسسه تحقیقاتی بلاک چین، به عنوان سخنران این نشست بوده است. امسال تمرکز این رویداد بیشتر به اکوسیستم توکن‌های بی‌همتا‌، متاورس و نسل سوم وب (Web.۳) و تاثیر گسترده آن‌ها روی تجارت، فرهنگ و جوامع معطوف می‌شود.

این رویداد پلتفرمی را برای کسب و کار‌های مبتنی بر رمزارز فراهم می‌کند تا محصولات‌، مطالعات کاربردی و جلسات آموزشی خود را در آن به نمایشبگذارند. همچنین با سرمایه‌گذاران سازمانی، دفاتر خانوادگی، صندوق‌های پوشش ریسک، تخصیص‌دهندگان دارایی و سرمایه‌گذاران اولیه (Angel Investors) که به دنبال پروژه‌های نویدبخش فضای رمزارز و بلاکچین هستند ملاقات کنند.

بیت کوین ۲۰۲۲

رویداد بیت کوین ۲۰۲۲

تاریخ رویداد: ۶ تا ۹ آپریل (۱۷ الی ۲۰ فروردین ۱۴۰۱)

محل برگزاری: میامی‌، آمریکا

رویداد بیت کوین ۲۰۲۲، در حقیقت بزرگ‌ترین گردهمایی بیت کوین است که برترین سخنرانان، اسپانسر‌ها و جمعی از مهمانان مجله بیت کوین را دور هم جمع‌ می‌کند. پس از اینکه شهردار میامی قسم خورد که این شهر را به پایتخت رمزارز دنیا تبدیل می‌کند‌، رویداد گردهمایی بیت کوین از لس آنجلس به میامی منتقل شد.

هزینه شرکت در این رویداد از ۹۹ دلار الی ۱۳,۹۹۹ دلار است.

سخنرانی گردهمایی بیت کوین ۲۰۲۱، به عهده افرادی مثل جک دورسی (Jack Dorsey‌)، بنیان‌گذار توییتر و مدیرعامل اسکوئر، نیک سابو (Nick Szabo‌)‌، محقق علوم کامپیوتر‌، مایکل سیلر (Michael Saylor‌)، مدیرعامل مایکرواستراتژی و سناتور سینتیا لومیس (Cynthia Lummis‌) بود.

فهرست سخنرانان گردهمایی بیت کوین در سال ۲۰۲۲ شامل افراد زیر است:

مایکل سیلر

نایب بوکله (Nayib Bukele‌)، رییس جمهور الساوادور

سیف‌الدین آموس (Saifedean Ammous‌)، نویسنده «The Bitcoin Standard»

آدام بک (Adam Back‌)، مدیرعامل Blockstream‌

الیزابت استارک (Elizabeth Stark‌)، مدیرعامل Lightning Labs‌

اندرو یانگ (Andrew Yang‌)

استیو لی (Steve Lee‌)، توسعه‌دهنده محصولات Square Crypto‌

جک مالرز (Jack Mallers‌)، مدیرعامل Strike

بلاکچین لایف ۲۰۲۲

رویداد Blockchain Life ۲۰۲۲

تاریخ رویداد: ۲۰ الی ۲۱ آپریل (۳۱ فروردین الی ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱)

محل برگزاری: موسکو‌، روسیه

Blockchain Life یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای صنعت بلاک چین است. این انجمن بیش از ۵,۰۰۰ شرکت‌کننده و ۱۰۰ غرفه دارد. در میان مهمانان این غرفه متخصصان این صنعت و افراد تازه‌وارد حضور دارند که تریدر‌ها‌، ماینر‌ها‌، کارآفرینان حوزه کریپتو و کسب‌وکارهای سنتی، سرمایه‌گذاران، توسعه‌دهندگان بلاکچین‌، نمایندگان دولت و بسیاری از افراد دیگر را شامل می‌شود.

در این انجمن به بحث در مورد مرتبط‌ترین عناوین پرداخته می‌شود و از جمله این بحث‌ها به شیوه کسب درآمد از کریپتو در سال ۲۰۲۲‌، توسعه امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi‌)، قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در روسیه‌، ویژگی‌های استخراج موثر، چشم‌انداز NFT‌، پیاده‌سازی بلاک چین در کسب‌وکارها و دولت و غیره می‌توان اشاره کرد.

این انجمن به رسم دیرینه خود جوایز بین‌المللی Blockchain Life و مسابقه Startup Pitch را برای استارت‌آپ‌های آینده‌دار برگزار می‌کند.

رویداد Consensus

تاریخ رویداد: ۹ الی ۱۲ ژوئن (۱۹ الی ۲۲ خرداد ۱۴۰۱‌)

محل برگزاری: آستین، تگزاس

این رویداد که از سال ۲۰۱۵ برگزار می‌شود، در سال ۲۰۲۲ به صورت حضوری میزبانی می‌شود و متخصصان این صنعت به بررسی و بحث در مورد اکوسیستم‌های بلاکچین‌، کریپتو، NFTها و وب ۳.۰ می‌پردازند. رویداد کانسنس ۲۰۲۲، میزبان ده‌ها هزار شرکت‌کننده و جمعی از سخنرانان برجسته خواهد خواهد بود. فهرست مهمانان رویداد Consensus در سال ۲۰۲۲:

سم بانکمن فراید (Sam Bankman-Fried‌)، مدیرعامل صرافی FTX‌

کریستین اسمیت (Kristin Smith‌)، مدیر اجرایی Blockchain Association‌

ادوارد اسنودن (Edward Snowden‌)، رئیس Freedom of Press‌

رایان سلکیس (Ryan Selkis‌)، مدیرعامل Messari‌

دن مورهد (Dan Morehead‌)، مدیرعامل Pantera Capital‌

سرگی نازاروف (Sergey Nazarov‌)، هم‌بنیانگذار چین لینک‌

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson‌)، خالق کاردانو

رویداد کانسنس که توسط نشریه CoinDesk میزبانی می‌شود، علاوه بر جلسات منظم (با قیمت ۷۹۹ دلار)، مهمانی‌ها، اجرای موسیقی‌، شام و فعالیت‌های مختلف را نیز شامل می‌شود. لازم به ذکر است که بلیط‌های Consensus غیرقابل استرداد هستند.

بلاکچین اکسپو

کنفرانس Blockchain Expo

تاریخ رویداد: ۲۹ الی ۳۰ شهریور

محل برگزاری: آمستردام‌، هلند

برگزارکنندگان Blockchain Expo تصمیم گرفته‌انده تا در سال ۲۰۲۲ دوباره به میادین بازگردند تا کارشناسان کلیدی صنعت کریپتو را برای یک مناظره دو روزه از سراسر جهان گرد هم آورند. این گفتگو پیرامون مباحثی همچون بلاک چین‌، اینترنت اشیا (IoT‌)، امنیت سایبری و ابری (Cloud‌)، هوش مصنوعی (AI‌) و فراداده برگزار می‌شود.

بلاکچین اکسپو با بیش از ۵۰۰ سخنران، تجربه جمعی گسترده‌ای را در کنفرانس خود به ارمغان می‌آورد. با این حال‌، برخلاف سایر رویداد‌ های کریپتویی سال ۲۰۲۲‌، در این گردهمایی مدیرانی از برند‌های بزرگ از قبیل BBVA‌ Pfizer‌، General Electric‌، Shell‌، Nestle‌، Coca Cola‌، BP‌، Boston Consulting Group‌ و غیره نیز دور هم جمع می‌شوند تا در مورد تکنولوژی‌های نوظهور صحبت کنند.

این رویداد نه تنها شیوه‌ای بسیار خوب برای تعامل با افرادی است که در بخش بلاک چین فعالیت می‌کنند. بلکه منجر به مشارکت فعالان بیرون از این حیطه نیز می‌شود. جدا از مقوله شبکه‌سازی‌، این رویداد امکاناتی از قبیل ملاقات‌های خصوصی فرد به فرد‌، آشنایی فعالیت برند‌ها و نسل‌های پیشرو را برای شرکت‌کنندگان به ارمغان می‌آورد.

نشست اقتصاد بلاکچین

تاریخ رویداد: ۱ الی ۲ اکتبر (۹ الی ۱۰ مهر ۱۴۰۱)

محل برگزاری: دوبی‌، امارات متحده عربی

با توجه به مقررات سازگاری که توسط امارات برای ارزهای دیجیتال وضع‌شده، جای تعجب نیست که چنین رویداد‌هایی در پایتخت این کشور میزبانی می‌شوند. مکانی که کسب‌وکارهای کریپتویی و سرمایه‌گذارن به‌سرعت به سمت آن کشیده می‌شوند.

در سال ۲۰۱۸‌، دولت دوبی BLOCKCHAIN ECONOMY SUMMIT را با هدف گرد هم آوردن رهبران روشنفکر، استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران در یک مکان برگزار کرد تا این شهر را در مسیر تبدیل شدن به مرکزی برای رمزارز رونق دهد.

در طول سال گذشته‌، هم‌بنیانگذار مایکرواستراتژی، مایکل سیلر (Michael Saylor‌)، تون وِیز (Tone Vays‌)، یکی از بیت کوین ماکسیمالیت‌ها‌ و سندیپ نِیلوال (Sandeep Nailwal‌) هم‌بنیانگذار پالیگان در میان سخنرانان این رویداد درباره ارز دیجیتال، دیفای‌، توکن بی‌همتا و متاورس صحبت کردند.

برخلاف سایر رویداد های کریپتویی سال ۲۰۲۲‌، دولت دوبی امکان شرکت در این کنفرانس را با پرداخت هزینه ۵۰ دلار برای مردم عادی نیز ممکن ساخته است.

بنابراین‌، اگر می‌خواهید مطالب بیشتری در مورد رمزارز یاد بگیرید و با برخی از خلاق‌ترین افراد فعال در این فضا تعامل داشته باشید‌، این کنفرانس‌ها و رویداد های کریپتویی سال ۲۰۲۲ راهی بی‌نظیر برای ملاقات داشتن با چنین افرادی و همچنین آشنایی با سایر علاقمندان به کریپتو است.

جمع‌بندی

از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱‌، رویداد‌های رمزارز محدودیت‌ها و مشکلات عدیده‌ای را پشت سر گذاشتند. با توجه به محدودیت‌های جهانی اعمال شده به واسطه همه‌گیری کووید ۱۹‌، تعداد بسیار اندکی از این گردهمایی‌ها برگزار شدند. تعداد کمی از این کنفرانس‌ها نیز توانستند به صورت آنلاین به فعالیت خود ادامه دهند. اعلام آمادگی و استقبال دوبی و السالوادور تنها آغازی از مسیر پذیرش عمومی رمزارز‌ها بوده و برگزاری چنین کنفرانس‌هایی موجب تعامل داشتن سرمایه‌گذاران و استارت‌آپ‌های گوناگون و تامین بودجه مورد نیاز آنها می‌شود.

 

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها