|
کدخبر: 224493

مقاومت بیت کوین در برابر اقدامات سرکوبگرانه چین

استخراج بیت کوین از اقدامات سرکوبگرانه چین که اوایل امسال باعث توقف یک شبه فعالیت نیمی از ماینرهای جهان شده بود، به طور کامل بهبود پیدا کرده است.

این احیا با بررسی هش ریت - واژه مورد استفاده برای توصیف قدرت رایانشی همه ماینرها در شبکه بیت کوین - سنجیده شده است. چین مدتها در مرکز این صنعت قرار داشت و برآوردهای قبلی نشان می داد که ۶۵ تا ۷۵ درصد استخراج بیت کوین جهان در این کشور انجام می گرفت. اما پس از این که پکن در ماه مه فعالیت ماینرهای رمزارز در این کشور را ممنوع کرد، بیش از ۵۰ درصد از هش ریت بیت کوین از شبکه جهانی ناپدید شد.

آمار وب سایت بلاک چین دات کام تا روز جمعه نشان داد این شبکه به طور کامل افت مذکور را احیا کرده و هش ریت این شبکه در پنج ماه، حدود ۱۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

کوین ژانگ از شرکت ارز دیجیتالی فوندری که به آوردن بیش از ۴۰۰ میلیون دلار تجهیزات استخراج رمزارز به آمریکای شمالی کمک کرد، گفت: بیت کوین در برابر حمله دولت چین که استخراج رمزارز را ممنوع کرد، دوام آورد.

روند صعودی هش ریت ممکن است از قیمت محبوبترین رمزارز جهان که طی ماه گذشته حدود ۳۰ درصد افت کرد، حمایت کند.

هنگامی که در بهار امسال نیمی از شبکه بیت کوین از کار افتاد، بسیاری از کارشناسان اظهار کردند که ماینرها در آمریکای شمالی آنلاین خواهند شد. پیش بینی های زیادی هم درباره زمان احیای فعالیت این شبکه به اوج قبلی انجام شد. با این حال هیچ کس فکر نمی کرد این بهبود پیش از پایان سال روی دهد.

به گفته ژانگ، احیای سریع شبکه بیت کوین به دلیل فراهم شدن زمینه برای تبدیل آمریکا به مرکز جدید استخراج رمزارز بود. در آمریکا میل زیادی ب رشد، ساخت زیرساخت و استفاده از انرژی وجود دارد که به شکل دیگر تلف می شود.

شرکتها در آمریکا سالها بی سر و صدا ظرفیت میزبانی خود را تقویت کردند و انتظار داشتند اگر زیرساخت مناسب مهیا شوند، استخراج کنندگان رمزارز به این کشور خواهند آمد که این بار پیش بینی آنها درست از آب درآمد.

بر اساس گزارش شبکه CNBC، هنگامی که بیت کوین اواخر سال ۲۰۱۷ سقوط کرد و بازار رمزارز وارد رکود شد، تقاضای چندانی برای مزارع بزرگ بیت کوین وجود نداشت. اپراتورهای استخراج رمزارز آمریکا فرصت را مهیا دیدند و بلافاصله از پول ارزان برای ساخت اکوسیستم استخراج در آمریکا استفاده کردند.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر