|
کدخبر: 239346

سهامداران کدام نمادها در این هفته بیشترین سود را کردند؟

هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس تهران با وجود افت ناچیز در آخرین روز معاملاتی، در مجموع رشدی ۵٫۸ درصدی را به ثبت رساند. شاخص کل در پایان هفته با قرار گرفتن در پله یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۱۶۱ واحدی، وارد کانال ۱٫۳ میلیون واحدی شد. اما کدام نمادهای بورسی بیشترین بازدهی را در این هفته داشتند؟

اقتصاد سهامداران کدام نمادها در این هفته بیشترین سود را کردند؟

در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس تهران با وجود افت ناچیز در آخرین روز معاملاتی، در مجموع رشدی ۵٫۸ درصدی را به ثبت رساند. شاخص کل در پایان هفته با قرار گرفتن در پله یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۱۶۱ واحدی، وارد کانال ۱٫۳ میلیون واحدی شد. اما این وضعیت شاخص کل بود. شاخص کل هم‌وزن که نماگر بهتری از وضعیت کل باازر است در این هفته ۴٫۵ درصد رشد داشت.

در این بازار مثبت، برخی نمادها بازدهی بسیار بیشتری نسبت به شاخص کل بورس داشتند.

پربازده‌ترین نمادها

نماد تیمپی در صدر پربازده‌ترین‌های بورس در هفته گذشته بود. پمپ‌سازی ایران در هفته گذشته با ۲۲ درصد رشد بیشترین بازدهی مثبت را به خود اختصاص داد. با وجود این رشد سهامداران این شرکت همچنان نسبت به اوج سال ۹۹ بیش از ۶۴ درصد در زیان هستند.

انرژی۳ دومین نماد برتر از نظر بازدهی در هفته گذشته بود. این شرکت هم حدود ۲۲ درصد به سهامدارانش سود داد. با این حال بازدهی این نماد نسبت به اوج شاخص ۵۷ درصد منفی است.

پربازده‌ترین نمادهای بورسی هفته دوم بهمن ۱۴۰۰

زقیام که در یک ماه اخیر بازدهی ۱۹ درصدی را به ثبت رسانده است، در این هفته بیش از ۲۱ درصد رشد داشته است. کشت و دام قیام اصفهان در حالی در این هفته سومین نماد پربازده بازار بود که نسبت به سقف تاریخی ۷۱ درصد ریزش داشته است.

وکار و حفارس هم دیگر نمادهایی بودند که در این هفته بازدهی بالای ۲۰ درصدی را به ثبت رساندند. با این حال سهامداران این دو نماد نسبت به سقف تاریخی سال ۱۳۹۹ همچنان حدود ۴۰ درصد در زیان هستند.

با توجه به بازدهی مثبت بورس، بیشتر کارشناسان معتقدند روزهای سبز بازار سهام چندان دوامی نخواهد داشت و تا زمانی که ارزش معاملات دچار تحول و رشد نشود، این سبزها موقتی است و بازار به روند صعودی باز نخواهد گشت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها