|
کدخبر: 239302

درخشش یک نماد بورسی

در دومین هفته معاملاتی بهمن ماه ۱۴۰۰، میانگین ارزش معاملات کل بازار سهام رشد اندکی داشت و ارزش معاملات خرد سهام ۲۵ درصد افزایش یافت.

اقتصاد درخشش یک نماد بورسی

در هفته اخیر شاهد افزایش میانگین ارزش معاملات خرد بورس بودیم. میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۳ هزار و ۸۳۵ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۳ هزار و ۷۷ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۲۵ درصدی داشته است.

در این هفته کمترین رقم ارزش معاملات خرد به روز شنبه برمی‌گردد که ارزش معاملات خرد ۳ هزار و ۱۳ میلیارد تومان بود و بیشترین رقم هفته نیز در روز دوشنبه ثبت شد که به رقم ۴ هزار و ۲۸۸ میلیارد تومان بالغ شد.

در روزهای ابتدایی هفته سهام فولاد (شرکت فولاد مبارکه) صدرنشین جدول معاملات بود و پس از خودرو نمادهای پالایشی شبندر، شپنا و شتران بیشترین ارزش معاملات بازار را داشتند.

روز سه‌شنبه دو نماد خودرویی خودرو (شرکت ایران خودرو) و خساپا (شرکت سایپا) بیشترین ارزش معاملات بازار را داشت و روز چهارشنبه نیز فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) در صدر جدول ارزش معاملات قرار داشت.

بیشترین حجم معاملات بازار در روزهای یکشنبه و دوشنبه به خودرو و روز سه‌شنبه نیز به خساپا اختصاص داشت. در آخرین روز کاری هفته هم نماد تجلی (شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات) بیشترین حجم معاملات بازار را داشت.

رشد معاملات بازار سهام

در هفته اخیر در روز دوشنبه به علت رشد ارزش معاملات اوراق بدهی ارزش کل معاملات بازار سهام تفاوت زیادی نسبت به روزهای دیگر داشت. روز دوشنبه معاملات کل بازار ارزشی معادل ۱۵۸ هزار و ۶۵۸ میلیارد تومان داشت که بالاترین رقم هفته بود. میانگین ارزش معاملات کل هفته ۳۷ هزار و ۵۸ تومان بود که نسبت به رقم ۳۶ هزار و ۷۹۴ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۰.۷ درصدی داشته است.

ارزش معاملات ثانویه اوراق بدهی

در هفته‌ اخیر ارزش معاملات اوراق بدهی افت نسبی داشت. مجموع ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه در هفته اخیر ۱۵۷ هزار و ۷۵۶ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین ۱.۷ درصد کاهش داشته است. این هفته به طور میانگین سهم ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام ۳۳ درصد بود که نسبت به هفته پیشین تغییری نداشته است.

در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات اوراق با رشد ۹۱۰ درصدی -نسبت به روز سه‌شنبه- به ۲ هزار و ۶۷۷ میلیارد تومان رسید که ۳۳ درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها