|
کدخبر: 238518

این نماینده حقوقش را با بیت کوین می خواهد!

کریستوف دی بیوکلر (Christophe De Beukelaer)، یکی از اعضای پارلمان بلژیک، اعلام کرده که قصد دارد حقوق خود را به طور کامل با بیت کوین دریافت کند. این تصمیم، دی بیوکلر را به اولین سیاستمدار اروپایی تبدیل می‌کند که چنین کاری را انجام می‌دهد.

دی بیوکلر معتقد است که فناوری بلاکچین باعث ایجاد یک انقلاب شده، مشابه آنچه که ۳۰ سال پیش با ظهور اینترنت مشاهده شد. به گفته دی بیوکلر، هر حوزه‌ای از زندگی، از جمله امور مالی، بیمه و حاکمیت، تحت تأثیر این فناوری قرار خواهد گرفت.

وی افزود که اروپا دیگر نمی‌تواند چشم خود را بر روی فناوری بلاکچین ببندد و سیاستمداران وظیفه دارند تا مردم را از تغییرات آتی آگاه کنند.

با اقدام جدید خود، دی بیوکلر امیدوار است که باعث علاقه‌مندی سایر فعالان اقتصادی و سیاسی به بلاکچین شود و یک دید کلی از این سیستم پولی ارائه دهد. این نماینده مجلس معتقد است که علی‌رغم عدم قطعیت‌ها، نقاط قوت دنیای ارزهای دیجیتال (دسترسی، شفافیت، حاکمیت، عدم وجود واسطه و …) باعث خواهند شد که این کلاس دارایی بتواند با گذشت زمان، ارزش خود را ثابت کند.

او گفت:

من اولین کسی هستم که در اروپا، اما نه در جهان، می‌خواهم با چنین رویکردی ارزهای دیجیتال را مورد توجه قرار دهم. شهردار جدید نیویورک، اریک آدامز (Eric Adams)، به مدت ۳ ماه حقوق خود را با بیت کوین دریافت کرد تا نیویورک را به مرکز بیت کوین تبدیل کند. من فکر می‌کنم هنوز برای بروکسل و بلژیک دیر نیست که در خط مقدم صنعت ارزهای دیجیتال قرار بگیرند.

افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال

دی بیوکلر اولین سیاستمدار در جهان نیست که چنین تصمیمی می‌گیرد. فرانسیس سوارز (Francis Suarez)، شهردار میامی، جین کاستور (Jane Castor)، شهردار تامپا و اریک آدامز، شهردار نیویورک، همگی اخیراً تصمیمات مشابهی را اتخاذ کرده‌اند و در عین حال، سیاست‌هایی را هم در پیش گرفته‌اند که رشد فعالیت‌های مرتبط با بلاکچین را در منطقه تسهیل کنند.

علاوه بر چهره‌های سیاسی، اخیراً برخی از شخصیت‌های ورزشی معروف جهان، از جمله فرانسیس انگانو (Francis Ngannou)، قهرمان سنگین وزن UFC، نیز شروع به دریافت حقوق خود در قالب بیت کوین کرده‌اند.

اگرچه در هفته‌های اخیر، قیمت بیت کوین یک روند نزولی به خود گرفته و در حال حاضر با قیمتی ۴۶ درصد کمتر از اوج تاریخی خود معامله می‌شود، اما هیچ نشانه‌ای از کاهش محبوبیت این ارز دیجیتال در میان معامله‌گران مشاهده نمی‌شود. به طور گسترده‌ای انتظار می‌رود که تصویب یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوینی بتواند روند قیمت این رمزارز را تغییر دهد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر