|
کدخبر: 186775 رویا رئیسی

اختصاصی گسترش نیوز:

در این کشورها با بیت کوین حقوق بگیرید

در بعضی از کشورها کارمندان ۵۰ در صد حقوق خود را با بیت کوین و ۵۰ درصد دیگر را با ارز فیات دریافت می‌کنند و شاهد محبوبیت بیشتر رمزارزها میان کارفرماها و کارمندان در سراسر دنیا هستیم.

اقتصاد در این کشورها با بیت کوین حقوق بگیرید

از ماه اوت سال ۲۰۰۸ که صحبت از بیت کوین شد، شاید خیلی‌ها فکر این روزها را نمی‌کردند که دولت‌ها به فکر پرداخت حقوق با بیت کوین باشند. در خصوص پرداخت حقوق با بیت کوین موضوع مهم نیروی کار هست. شاید خیلی از کارمندها علاقه یا دانش استفاده از رمزارزها را نداشته باشند. در نتیجه باید آهسته به سمت تغییر رفت تا کارفرما و کارمند متضرر نشوند. در این گزارش به کشورها و شرکت‌های بزرگی اشاره می‌کنیم که به سمت پرداخت حقوق با بیت کوین رفته‌اند و امکان پرداخت مالیات با بیت کوین را برای مردمشان ایجاد کرده‌اند.

بیت_کوین2

روند پرداخت حقوق با بیت کوین چگونه آغاز شد؟

پیش از اشاره به کشورهایی که حقوق با بیت کوین را آغاز کرده‌اند، باید به این موضوع اشاره کرد که افرادی خواهان دستمزد با بیت کوین هستند که قبلاً در بازار کریپتوکارنسی حضور داشته‌اند. در شرایط فعلی نیز هیچ شرکت و کشوری کارمندان را مجبور به دریافت بیت کوین نکرده است. در بعضی از شرکت‌ها روند به این صورت هست که کارمندان ۵۰ در صد حقوق خود را با بیت کوین و ۵۰ درصد دیگر را با ارز فیات دریافت می‌کنند. کارمندان صرافی CoinCorner انگلیس از سال ۲۰۱۹ حقوق خود را با بیت کوین دریافت می‌کنند.

آرگو حقوق مدیرعامل را بیت کوین پرداخت کرد

«آرگو بلاک چین» اولین شرکتی است که حقوق بالاترین شخص مجموعه را با بیت کوین پرداخت می‌کند. این شرکت کانادایی در حوزه استخراج ارزهای دیجیتال فعال هست و به سایر کارمندانش نیز این پیشنهاد را ارائه کرده است.

بیت_کوین3

بسکتبالیست‌ها با بیت کوین حقوق می‌گیرند

ویوک رانادیو مدیرعامل تیم بسکتبال ساکرامنتو کینگز نیز برای ورود به دنیای رمزارزها به بازیکنان و کارمندانش پیشنهاد دریافت حقوق با بیت کوین را داده است. البته این تیم کارمندان خود را در میزان دریافت با بیت کوین آزاد گذاشته است. در نتیجه می‌توانند درصدی از حقوق خود را با بیت کوین و درصدی را با ارز فیات دریافت کنند.

کینز

شهری با حقوق بیت کوینی

پیشنهاد حقوق با بیت کوین از سوی شهردار میامی مطرح شد اما به صورت عملی در ایالت تنسی امریکا توسط شهردار شهر جکسون مطرح شد. در این شهر کارمندان شهرداری می‌توانند حقوق خود را با بیت کوین دریافت کنند. البته پیشنهاد او محدود به بیت کوین نیست و کارمندان می‌توانند سایر ارزها مثل اتریوم، لایت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر را انتخاب کنند.

آرژانتین کارمندان را مجاز به دریافت حقوق با بیت کوین کرد

پیشنهاد دریافت حقوق کارمندان با بیت کوین توسط خوزه لوئیس رِیمون معاون ملی آرژانتین ارائه شد و او مدعی هست که این روش استقلال مالی، قدرت خرید کارمندان را افزایش می‌دهد. این روند را در چند کشور شاهد بودیم. به طور مثال کشورهای لاتین آمریکایی نظیر ونزوئلا، برزیل، پرو و همچنین دولت السالوادور حقوق کارمندانش را با بیت کوین پرداخت کردند.

کارمندان فرانچایزر پیتزا هم به بازار کریپتو پیوستند

شرکت Immensus Group که مالک ۱۶ مغازه‌ی پیتزایی در هلند هست، پیشنهاد داده است که بخشی از حقوق کارکنانش را از طریق بیت کوین پرداخت کند. نکته مهم این هست که این شرکت خودش کارمزد معاملات بیت کوینی را قبول کرده است.

پیتزا_بیت_کوین

راننده ناسکار بیت کوینی شد

لاندون کاسیل یکی از راننده‌های مسابقات ماشین‌رانی ناسکار است که دستمزد خود را طریق رمزارزها گرفت.

مردم استرالیا تمایل به دریافت حقوق به صورت بیت کوین دارند

در ابتدای مطلب اشاره کردیم که همه کارمندان تمایل به دریافت حقوق با بیت کوین ندارند. در این بخش یک نمونه آماری برای شما آماده کرده‌ایم. بر اساس این نمونه آماری که در استرالیا انجام شده است، حدود ۲۴ درصد کارمندان این کشور تمایل به دریافت حقوق به صورت بیت کوین را دارند. جالب بدانید که ۱۴ درصد این افراد انتظار افزایش قیمت بیت کوین را دارند.

پرداخت مالیات به شیوه بیت کوین

در بخش پرداخت حقوق اشاره شد که در ایالت تنسی پرداخت حقوق با بیت کوین آغاز شده است اما در این بخش اشاره می‌کنیم که مایور اسکات کانگر شهردار شهر جکسون، ایالت تنسی، به شهروندان خود اجازه می‌دهد که مالیات را با بیت کوین بپردازند. میامی هم در کنار پرداخت حقوق با بیت کوین، پرداخت مالیات با بیت کوین را نیز آغاز کرده است و شهردار میامی اعلام کرد، پذیرای ماینرهایی است که از چین بیرون شده‌اند. در امریکا ایالت تنسی، فلوریدا، تگزاس و ایالت وایومینگ برای تبدیل شدن به مرکز اصلی رمز ارزها با یکدیگر رقابت می‌کنند.

سوئیس نیز دریافت مالیات از طریق بیت کوین را پذیرفت

بر اساس تصمیم مقامات سوئیسی شهروندان استان Zug می‌توانند تا سقف ۱۰۰۰۰۰ فرانک (۱۱۱۳۰۰ دلار) از مالیات‌های خود را در قالب بیت کوین و اتریوم، پرداخت کنند. جالب بدانید که این استان به نام Crypto Valley (دره‌ی ارزه‌ای دیجیتال) شهرت دارد. به این دلیل که قوانین بلاک چینی و ارزهای دیجیتال در این استان آزاد هست.

رمزارزها محبوب خواهند شد؟

با توجه به روندی که بیت کوین از سال ۲۰۰۸ تا به امروز داشته است، محبوبیت بیشتر برای رمزارزها قابل پیش‌بینی هست و احتمالاً پرداخت حقوق و پذیرش مالیات با رمزارزها محدود به چند کشور نشود. کشورها درگیر قانون‌گذاری هستند و زمانی که روند قانون‌گذاری تمام شود، سرعت محبوبیت رمزارزها بیشتر خواهد شد. احتمالاً در آینده نزدیک کارفرما و کارگر هستند که با فشار بر دولت‌ها خواستار قوانین پرداخت حقوق و مالیات با ارزهای دیجیتال خواهند بود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها