|
کدخبر: 238237

پسته دادیم موتور چینی گرفتیم!

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جزئیاتی از تهاتر کالاهای ایرانی با کالاهای وارداتی، گفت: برای توسعه صادرات با روسیه در حال ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی و فعال کردن هلدینگ‌های بزرگ هستیم.

علیرضا پیمان‌پاک در پاسخ به این سوال که با وجود توئیت اخیر شما درباره ۵۳۰ مورد تهاتر محصولاتی مانند پتروشیمی، مس، فرش، پسته، قطعات خودرو و غیره‌ در دو ماه گذشته،‌ بخش خصوصی در مواردی از آن و به‌ویژه حوزه‌های فرش و پسته اظهار بی اطلاعی کرده است، توضیح داد: این تهاترها به صورت موردی انجام شده است و افرادی که این تهاترها را انجام داده‌اند در ارتباط با حوزه خشکبار یا فرش، عضو اتحادیه نبوده‌اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: به عنوان مثال یکی از خودروسازی‌های خصوصی، ۲۰۰ تن پسته را با موتور و اجزا و قطعات مورد نیاز کارخانه خود با کشور چین، تهاتر کرد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: درباره فرش نیز یک شرکت تجاری ایرانی - اماراتی، نسبت به تهاتر ۱۵ میلیون دلار فرش ایرانی با تجهیزات خط تولید سلول‌های خورشیدی، برای واحدی در استان‌های شمال غرب کشور اقدام کرد‌، واحد مذکور اولین واحد در منطقه است و در دو ماه آتی به بهره برداری می‌رسد.

پیمان پاک بیان داشت: مجموعه‌هایی که امکان تهاتر دارند تقاضای خود را به ما ارائه می‌دهند و پس از بررسی تاییده‌های بانک مرکزی اخذ و برای واحد مذکور کد تهاتر صادر و سپس برای بررسی قرارداد تهاتر درخواست کننده، اقدام به صدور مجوز تهاتر می‌شود.

 

منبع: ایران جیب

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها