|
کدخبر: 236298

مجوز رسمی برای ۶ مرکز تجاری ارز دیجیتال ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در چهار ماه به ۶ مرکز تجاری برای استفاده از بلاک چین مجوز داده شده است.

علیرضا پیمان پاک گفت: سامانه‌های "بی تو بی" را زیر مجموعه بلاک چین تبین کرده ایم، در این راستا به ۶ مرکز تجاری از جمله چین، ارمنستان، دبی، ترکیه، آذربایجان و پاکستان مجوز داده ایم.

به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت، مرکز تجاری چین و دبی به صورت هوشمند در مجموعه صادرات و واردات فعال خواهند شد و استفاده از بلاک چین فارغ از رمز ارز‌هاست و بر اساس قرارداد‌هایی هوشمند سازی فرآیند تجارت را انجام داده ایم، اما مراکز تجاری نیز با شناسایی هیئت‌های تجاری و متقاضیان باید این خدمات را به تجار بدهند.

پیمان پاک گفت: رمز ارز یکی از راه‌های متنوع سازی بازگشت ارز است. برای استفاده از رمز ارز سامانه‌ای طراحی شده که این سامانه در ارتباط با سامانه  جامع تجارت است تا صادر کننده کالا بتواند اعتبار خود را با استفاده از رمز ارز‌ها دریافت کند و قرار است  بخشی از رمزارزهایی که در داخل کشور ماین می‌شوند مورد استفاده قرار گیرند.

رئیس کمیسیون دیجیتال اتاق بازرگانی ایران گفت: صرف اینکه یک سامانه‌ای یا پلتفرمی برای استفاده از رمزارز‌ها در تجارت به وجود بیاید کافی نیست، به این دلیل که ما در این حوزه مشکلاتی در قوانین مکمل داریم.

استفاده از رمز ارز‌ها در عرصه تجارت خارجی در اولین جلسه کارگروه مشترک ارزی بین بانک مرکزی و وزارت صمت بررسی شده است. رئیس سازمان توسعه و تجارت در توئیتی نحوه استفاده از سازوکار رمز ارز در تجارت خارجی را شرح داد که بر این اساس، سامانه‌های مبتنی بر بلاکچین مورد تائید وزارت صمت و بانک مرکزی قرار گرفته تا در فضای بین‌المللی، بتوان از این ابزار برای مدیریت تجارت و تحریم‌ها استفاده کرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها