|
کدخبر: 235191 رویا رئیسی

اختصاصی گسترش نیوز:

غوغای رمزارزهای محبوب گیمرها

بازار ارزهای دیجیتال اوضاع خوبی ندارد. در این شرایط سرمایه‌گذاران زیادی از این بازار ناامید شده‌اند اما گیمرها هنوز امیدوار به رشد رمز رزهای مبتنی بر متاورس هستند.

اقتصاد غوغای رمزارزهای محبوب گیمرها

ارزهای دیجیتال به بازارهای مالی محدود نمی‌شوند. دنیای رمزارزها به حدی بزرگ شده است که برای بررسی ارزهای دیجیتال باید آنها را دسته‌بندی کرد. در نمودارهای بررسی رمزارزها به صورت کلی با دسته‌بندی ارزهای دیجیتال NFT، DeFi، متاوِرس، استیبل کوین، بازی و میم کوین روبه‌رو می‌شویم. تمامی این ارزهای دیجیتال جذابیت‌های خاص داشته و علاقه‌مندان زیادی دارند. در این گزارش همراه ما باشید تا برترین رمزارزهای مبتنی بر بازی را بررسی کنیم.

برترین توکن های بازی در بازار

در بازار ارزهای دیجیتال توکن‌های بازی زیادی وجود دارد. این توکن‌ها هم تحت تاثیر شرایط کلی بازار اخیراً سقوط کرده‌اند. در میان ۱۰ رمز ارز برتر فقط Chromia حدود ۲ درصد رشد داشته است. رمزارزهای بازی با ظهور متاورس رشد خوبی را تجربه کردند. باارزش‌ترین رمزارزها و بازی‌های کریپتویی دیسنترالند اکسی اینفینیتی و سند باکس هستند. این سه رمز ارز ارزش بالایی دارند. رمز ارز اکسی اینفینیتی در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۵,۰۰۰ درصد رشد را برای خود ثبت کرد. دیسنترالند و سند باکس نیز بیش از ۵۰۰ درصد رشد تنها در دو ماه داشتند. در تصویر زیر اطلاعاتی پیرامون ۱۰ ارز دیجیتال برتر مبتنی بر بازی مشاهده می‌کنید.

رمزارز

 معرفی بازی‌هایی که رمز ارز هدیه می‌دهند

تمامی رمزارزها مبتنی بر بازی در حقیقت بازی رایانه‌ای با فناوری بلاک چین دارند. تا به این لحظه بیش از ۳۰۰ بازی دارای ارز دیجیتال تولید شده است. در ادامه اطلاعاتی پیرامون این بازی‌ها برای شما گردآوری کرده‌ایم.

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

این بازی مبارزه‌ای توسط شرکت اسکای میویس (Sky Mavis) به بازار عرضه شد. این بازی جانورمحور، شخصیتی به نام Axie دارد که گیمرها را حسابی سرگرم می‌کند. بازی اکسی اینفینیتی مبتنی بر بلاک چین اتریوم طراحی شده است. در این بازی می‌توانید زمین‌هایی به نام Lunacia نیز بخرید. نقطه ضعف این بازی عرضه است. بازی اکسی اینفینیتی تنها برای ویندوز و اندروید تولید شده است. هنوز نسخه آی‌او‌اس آن ارائه نشده است.

اکسی-اینفینیتی

دیسنترالند (Decentraland)

دیسنترالند نیز مبتنی بر بلاک چین اتریوم است. گیمرها در این بازی وارد دنیای مجازی متاورس می‌شوند که با خرید تکه‌های زمین و ساخت و ساز آنها کسب درآمد می‌کنند. ارز دیجیتال مانا (MANA) و لند (LAND) دارایی آن‌ها برای خریدوفروش است. خبر بد درباره این بازی محدودیت در سیستم‌عامل است. دیسنترالند تنها روی ویندوز قابل دسترسی است و نسخه موبایل آن هنوز عرضه نشده است.

دیسنترالند

سند باکس (SandBox)

سند باکس با نسخه موبایل عرضه شد. این بازی هم مبتنی بر دنیای مجازی متاورس است. این بازی تاکنون بیش از میلیون‌ها دلار زمین مجازی در متاورس را فروخته است.

سند-باکس

بازی گالا (Gala)

این بازی به گیمرها ارز دیجیتال Gala پاداش می‌دهد. حدود ۱.۳ میلیون کاربر فعال در سرتاسر جهان از این بازی استفاده می‌کنند. بازی گالا شبیه‌سازی شهر در دنیای مجازی متاورس است. گیمرها باید شهری را که صاحب آن هستند اداره کنند.

گالا

شبکه انجین (Enjin)

بازی‌های غیرمتمرکز روی شبکه انجین راه‌اندازی شد. این شبکه بستری مناسب برای توکنیزه کردن آیتم‌های بازی‌ها ارائه کرد. شبکه انجین همکاری با شرکت سامسونگ دارد. انجین کوین توکن اختصاصی این شبکه است.

انجین

بورا (Bora)

بورا نیز پلتفرمی غیرمتمرکز در زمینه بازی است. اگر چه بورا مبتنی بر بلاک چین اتریوم راه‌اندازی شد اما از این شبکه کوچ کرد و به بلاک چین کلایتن منتقل شد.

بورا

وکس (WAX)

بازی Alien Worlds در شبکه بلاک‌چین وکس معرفی شد. به واسطه آن می‌توانید به کسب درآمد بپردازید. بسیاری از بازی‌های ویدیویی در بستر این بلاک چین راه‌اندازی شدند. ارزش بازار توکن اختصاصی این پلتفرم در حال حاضر از ۷۳۰ میلیون دلار فراتر رفته است.

وکس

کرومیا و توکن CHR

کرومیا شبکه بلاک چین است که با هدف توسعه و دسترسی آسان به برنامه‌های غیرمتمرکز در بستر بلاک چین راه‌اندازی شد. بخش از برنامه‌های غیرمتمرکز این بلاک چین مربوط به بازی است. بازی‌سازان زیادی علاقه‌مند به این بستر هستند. CHR به عنوان رمز ارز اختصاصی این شبکه در حال حاضر حدود ۴۸۹ میلیون دلار ارزش بازار دارد.

کرومیا

اولترا (Ultra)

پلتفرم اولترا برای توسعه بازی‌های ویدیویی راه‌اندازی شد. گیمرها در این شبکه با استفاده از توکن اولترا آیتم‌ها و تجهیزات موجود درون بازی‌ها را خریدوفروش می‌کنند. این پلتفرم با پروژه‌های سند باکس همکاری‌ خود را آغاز کرد. حجم بازار توکن اولترا در حال حاضر به بیش از ۳۲۹ میلیون دلار رسیده است.

اولترا

بازی MyNeighborAlice و توکن ALICE

همسایه من آلیس بازی بلاک چینی چند نفره است. این بازی در یک دنیا به نام آلیس جریان دارد. گیمرها در این بازی می‌تواند زمین با استفاده از توکن‌های غیر مثلی خریدوفروش کنند. ALICE توکن اختصاصی این بازی است. ارزش بازار این توکن در حال حاضر برابر ۳۰۸ میلیون دلار است.

آلیس

سرنوشت رمزارزهای مبتنی بر بازی

در روزهای پایانی سال ۲۰۲۱ متاورس موضوعی جذاب برای فعالان بازار ارزهای دیجیتال و فعالان آی تی بود. این دنیای مجازی با بازی‌های رایانه‌ای ارتباط خوبی دارد. این رابطه مناسب منجر به رشد رمز ارزهای مبتنی بر متاورس شد. بیشتر این ارزهای دیجیتال از طریق بازی به دست می‌آیند. حرکت سریع فناوری و جذابیت متاورس می‌تواند منجر به رشد چشم‌گیر این رمز ارزها در بازار کریپتوکارنسی شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها