|
کدخبر: 234207 رویا رئیسی

فعالان حوزه رمز ارز در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کردند؛

شکست چین در کنترل بازار رمزارز

یکی از فعالان حوزه رمز ارز مدعی است، در ایران دانش بلاک‌چین نداشتیم. از چین، هنگ گنگ و هند استفاده کردیم. بعد از کسب دانش می‌توانیم وارد فاز قانون‌گذاری شویم.

اقتصاد شکست چین در کنترل بازار رمزارز

هفتمین نمایشگاه تراکنش ایران ۲۱ دی ماه امسال با حضور بیش از ۱۲۰ نفر از مدیران ارشد نظام بانکی کشور و با سخنرانی وزیر امور اقتصادی و دارایی و صالح‌آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی آغاز به کار کرد. وجه‌‌تمایز نمایشگاه امسال با دوره‌های قبلی حضور کسب‌وکارهای مبتنی بر بلاک چین و رمز ارز است. در آخرین روز نمایشگاه تراکنش ایران با فعالان این حوزه به گفتگو نشستیم و نظرات آنها را پیرامون نمایشگاه و صنعت پرداخت الکترونیک کشور جویا شدیم.

اول کسب دانش بعد قانون‌گذاری

مهدی بیدخ، عضو هیئت‌مدیره یکی از شرکت‌های فعال این حوزه در گفتگو با گسترش نیوز گفت: حدود ۳۲۰ ارز دیجیتال را به مردم ارائه می‌دهیم. خرید به صورت مستقیم از صرافی یا از طریق افراد انجام می‌شود. امکان سهام‌داری و کسب سود در سایت صرافی نیز وجود دارد. کیف پولی نیز در سایت اجرا شده است. با این کیف پول کاربران می‌توانند ۳۲۰ ارز را به یکدیگر تبدیل کنند. کاربران هر زمان به دارایی خود نیاز داشته باشند، ارزهای دیجیتال آنها به ریال تبدیل خواهد شد.

بیدخ

بیدخ اظهار کرد: ارز دیجیتال و فناوری بلاک چین، نوظهور است. مقامات بانک مرکزی و سایر مسئولان نسبت به شرایط موجود آگاهی کامل ندارند. هنوز منتظر سرنوشت این بازار هستند. در کشورهای دیگر هم مسئولان بر بازار رمزارزها مسلط نیستند. چین رمز ارز خود را عرضه کرده است اما به صورت گسترده استفاده نمی‌شود. دانش بلاک چین در ایران نبود. از چین، هنگ گنگ و هند استفاده کردیم. بعد از کسب دانش می‌توانیم وارد فاز قانون‌گذاری شویم.

وی افزود: خوشبختانه دولتمردان ایران این حوزه را پذیرفته‌اند. استخراج رمز ارزها قانونی اعلام شده است. توافق وزارت صمت و بانک مرکزی برای استفاده از رمزارزها در تجارت خبر خوبی بود. تجار ایرانی مشکلات زیادی داشتند. امیدواریم این روند شرایط را بهبود ببخشد.

وی تاکید کرد: به قانون‌گذاری نیاز است. به دلیل غیرشفاف بودن شاهد کلاه‌برداری هستیم. شرکت‌های هرمی ارزهای بی‌ارزش خلق کرده‌اند. قانون نباشد به بیراهه خواهیم رفت.

نمایشگاه صنعت پرداخت را توسعه می‌دهد

مهدی زورمند مدیرعامل یکی از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه در گفتگو با گسترش نیوز گفت: مسئولیت و رسالت ما ارائه خدمات پشتیبانی به پذیرندگان است. در حوزه صنعت پرداخت الکترونیک کارگزار ۶ شرکت هستیم. با وجود تحریم‌های سخت و سنگین تحمیل شده بر ایران در حوزه پرداخت الکترونیک رشد خوبی را داشتیم. دو شرکت پرداخت الکترونیک ایران جز ۱۵ شرکت برتر دنیا هستند.

زورمند

زورمند در پایان گفت: صنعت پرداخت ایران پویا است. کرونا مکملی برای استقبال مردم از پرداخت الکترونیک شد. با ظهور کرونا مردم پول را کنار گذاشتند. در ایران جوانان نخبه‌ای داریم و روش‌های جایگزین به سرعت برای مردم آماده شد. نمایشگاه به صنعت پرداخت کشور کمک می‌کند. آگاهی مردم به واسطه نمایشگاه‌ها افزایش پیدا می‌‌کند. نمایشگاه تراکنش به موازات نمایشگاه الکامپ و سایر نمایشگاه‌ها سطح دانش مردم را بالا می‌برد. برگزاری هفت دوره نمایشگاه دستاورد خوبی است. کرونا رو به پایان است و فضای نمایشگاهی جوانان را در این حوزه فعال می‌کند. نمایشگاه می‌تواند جوانان را حفظ کند و مانع مهاجرت آنها می‌شود. با جوانان ایرانی توانایی رقابت در دنیا را خواهیم داشت.

لازم به ذکر است، هفتمین نمایشگاه تراکنش ایران با برگزاری نشست‌ها و میزگردها، کارگاه‌های معرفی محصول، نشست‌های استارتاپی، دوره تخصصی بانکداری نوین و ... در هتل لاله و مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها