|
کدخبر: 231160

گفتگوی گسترش ‌نیوز با کارشناس بلاک چین و رمزارز:

این رمزارزها را نخرید

کارشناس بلاک‌چین گفت: در مارکت کپ‌های کوچک رشد هیجانی را شاهد هستیم اما این گونه رمزارزها را به کاربران توصیه نمی‌کنیم

اقتصاد این رمزارزها را نخرید

در سال ۱۴۰۰ سرمایه‌گذاران ایرانی بازار ارزهای دیجیتال با تجربیات زیادی را کسب کردند. شیبا و دوج کوین رمز ارزهای جذاب برای ایرانی ها بودند. هم‌زمان با سال میلادی جدید نگاهی به روند بازار ارزهای دیجیتال در سال ۱۴۰۰ خواهیم داشت. همراه گسترش نیوز باشید تا با بهترین رمز ارزهای سال ۱۴۰۰ آشنا شوید.

کاوه مشتاق، کارشناس بلاک چین و رمز ارز در گفتگو با گسترش نیوز گفت: در بازار کریپتوکارنسی رمز ارزهایی هستند که با یک خرید حدود ۱۰ هزار درصد تغییر می‌کنند. به طور مثال قیمت رمز ارزی یک سنت است و فردی هزار دلار می‌خرد. در نتیجه رشد می کند. این گونه رمزارزها ارزش بازار (Market Cap) کوچکی دارند. در مارکت کپ‌های کوچک رشد هیجانی را شاهد هستیم اما این گونه رمزارزها را به کاربران توصیه نمی‌کنیم. تنها در شرایطی باید به بازار این این رمزارزها ورود کرد که در بازار ارزهای دیجیتال حرفه‌ای باشیم.

مشتاق

مشتاق اظهار کرد: برای بررسی ارزهای دیجیتال سودآور باید این گروه از رمز ارزها را جدا بررسی کرد. Nft ها نیز در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاران خاص خود را دارند که همانند تمبر هستند. امکان رشد قیمت در Nft ها نیز وجود دارد اما ارزش بازار بالایی ندارند. سکه های Nft ها همسان نیستد و باید به صورت مجزا بررسی شود.

شیبا بهترین رمز ارز در سال ۱۴۰۰

وی افزود: اگر نگاهی به ۱۰۰ رمز ارز ابتدایی بازار داشته باشیم، بیشترین سود را رمز ارز شیبا (Shiba Inu) با نماد Shiba Inu داشت. این رمز ارز بیش از ۲ میلیون و ۹۲۷ درصد رشد را در سال ۱۴۰۰ تجربه کرد. شیبا میم کوینی (Memecoin) است که تکنولوژی بالایی ندارد و به سرمایه‌گذاران این رمزارز را پیشنهاد نمی‌کنم. رشد این رمزارز به واسطه توئیت های ایلان ماسک بود. پیش از شیبا ایلان ماسک دوج کوین (Dogecoin) را پیشنهاد کرده بود و رشد قیمت را تجربه کرد. به این دلیل مردم از شیبا نیز استقبال کردند. ارز دیجیتال شیبا از نظر فاندامنتالی رمز ارز خاصی نیست.

کارشناس بلاک چین و رمز ارز تاکید کرد: بعد از شیبا ارز دیجیتال گالا (Gala) رشد خوبی داشت. این رمزارز برای متاورس طراحی شده است. در حال حاضر ارزهای دیجیتال مبتنی بر متاورس مورد اقبال بازار است. مجددا تاکید می کنم این کوین‌ها رشد قیمت دارند اما عموما زمین‌های متاورسی رشد قیمت نخواهند داشت و در نهایت باید دید کدام پلتفرم در متاورس باقی خواهد ماند. نباید این دیدگاه را داشت که زمین‌های متاورسی همانند زمین‌های تهران رشد می کند.

رمز ارزهایی که در ۱۴۰۰ سودآور بودند

مشتاق ضمن اشاره به رمز ارزهای برتر سال ۱۴۰۰ گفت: اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) رمز ارز دیگری هست که رشد خوبی را داشت و در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۷ هزار درصد رشد کرد. این ارز دیجیتال مبتنی بر بازی است. رمز ارز سند باکس (sand) نیز مبتنی بر متاورس و خرید زمین در متاورس است که رشد خوبی را تجربه کرد. در نهایت هم توکن های فانتوم (Fantom)، لونا (Luna) مبتنی بر شبکه ترا (Terra)، منتیک مبتنی بر شبکه پالی گان (Polygon) و سولانا (Solana) بیشترین رشد را داشتند. همه این ها پلتفرم های قرارداد هوشمند و رقبای اتریوم (Ethereum) هستند. پیش‌بینی می‌شود که رشد رمز ارزهای رقیب اتریوم در آینده رشد خوبی داشته باشد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنم رقبای جدید اتریوم را زیر نظر داشته باشید.

وی افزود: عمق بازار بیت کوین (Bitcoin) بالا رفته است و نوساناتش نسبت به سایر رمزارزها کمتر شده است. در نتیجه سرمایه‌گذاری با ریسک پایین برای افراد محسوب می‌شود. توصیه می‌کنیم، سرمایه‌ای وارد بازار کنید که اگر روزی همه سرمایه از دست رفت، مشکلی در زندگی شما ایجاد نشود. ماشین و خانه برای سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارزها نفروشید.

این کارشناس بلاک چین و رمز ارز در پایان خاطرنشان کرد: اتریوم در چرخه رشد بالاتری قرارداد و از نظر تکنولوژی در حال تغییر به اتریوم ۲ است. در آینده کاربردی‌تر خواهد شد. در نتیجه اتریوم نسبت به بیت کوین رشد بیشتری را ثبت خواهد کرد. بهتر سبد سرمایه‌گذاری متنوع داشته باشیم تا از نوسانات بازار در امان باشیم.

 

 

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها