|
کدخبر: 229268

در گفت‌وگو گسترش نیوز با نماینده مجلس یازدهم مطرح شد:

گیرندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی خلافکارند!

پزشکیان: ارز ۴۲۰۰ تومانی بطور قطعی رانت است. فرقی هم ندارد که به دولتی بدهند یا غیر دولتی. در هر صورت هرکس که ارزی به دست می آورد که با بازار در حدود ۳۰ هزار تومان فاصله دارد، طبیعی است که رانت داده می شود. ما هموراه به دنبال خلافکارهای اقتصادی می گردیم اما باید بدانیم که خلافکار همان کسی است که به آن ارز ۴۲۰۰ تومانی می دهیم.

اقتصاد گیرندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی خلافکارند!

در لایحه بودجه سال آینده که بیست و یکم آذرماه به مجلس فرستاده شد، خبری از پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست و تنها در تبصره ۱۴ آن، حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای جبران اصلاح نرخ کالاهای اساسی، دارو، یارانه نان و خرید تضمینی گندم و در بخش دیگر، ۴ هزار میلیارد تومان برای یارانه نهاده‌های کشاورزی و تنظیم بازار کالاهای اساسی پیش‌بینی شده است. در همین راستا ما در گسترش نیوز گفتگویی داشتیم با نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی. برای خواندن مشروح این خبر با ما همراه باشید:

مسعود پزشکیان نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتکو با خبرنگار پارلمانی گسترش نیوز درباره موضوع یادشده اظهار کرد:  نمی‌توان انکار کرد که ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور تولید رانت می‌کند و باید برداشته شود، اما کار باید به نحوی انجام شود که مردم صدمه نبینند و نیازهای جامعه پوشش داده شود ما در کمیسیون بهداشت و درمان درباره دارو بحث‌های زیادی داشتیم که حذف ارز ترجیحی چه اثرات زیانباری بر داروهای مصرفی و تجهیزات پزشکی خواهد داشت.

پزشکیان

وی ادامه داد: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قطعا قیمت برخی از اقلام بالا می رود، اصول بر آن بود که ارزهای اینچنینی در اقتصاد نداشته باشیم. اما اول اجازه می دهند که رانت داده شود بعد می گویند که می خواهیم جلوی رانت را بگیریم. ارز ۴۲۰۰ تومانی بطور قطعی رانت است. فرقی هم ندارد که به دولتی بدهند یا غیر دولتی. در هر صورت هرکس که ارزی به دست می آورد که با بازار در حدود ۳۰ هزار تومان فاصله دارد، طبیعی است که رانت داده می شود. ما هموراه به دنبال خلافکارهای اقتصادی می گردیم اما باید بدانیم که خلافکار همان کسی است که به آن ارز ۴۲۰۰ تومانی می دهیم.

نماینده مردم تبریز اظهار کرد: اما این امر مهم است که باید چگونه کار کنیم که اقشار آسیب پذیر از روند فعلی در کشور صدمه نبینند. شگرد و برنامه های دولت ها مهم است که کاری کند این چرخه درست حرکت کند تا ‌آدم ها زیر آن چرخه له نشوند. این دیگر به مهارت مدیریتی دولت برمی گردد که آیا خواهد توانست اینکار را بکند یا نه،‌ بنظر بنده با روند فعلی،‌دولت قادر به انجام آن کار نیست.

پزشکیان در پایان اظهار کرد: وقتی مردم نتوانند خدمات لازم را دریافت کنند، با مشکل مواجه می شوند و سرمایه اجتماعی را از دست می‌دهیم و وقتی سرمایه اجتماعی را از دست دادیم تنش‌های اجتماعی به وجود می آید و وقتی پشتوانه اجتماعی نداشته باشیم، ممکن است حاکمیت آسیب ببیند.

خبرنگار: شهریار خادمی
  • علی ارسالی در

    خلاف کار ! این نورچشمی ها جنایتکار و مفسد فی الارض هستند و بدون هیچ ترحیم باید آنها را اعدام کرد . چه باخانواده هایی که بعلت دسترس نبودن یک دارو فوت کردند. اینها تک به تک باید جواب گوی خیانت در امانت خود باشند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها