|
کدخبر: 225128

سرمایه گذاری ۲۴۳ میلیارد دلاری امارات در بازار رمزارزها

صندوق دولتی ابوظبی ۲۴۳ میلیارد دلار در اکوسیستم رمزارزها سرمایه گذاری کرد.

خلدون المبارک (Khaldoon al-Mubarak)، مدیر عامل صندوق دولتی ابوظبی، Mubadala Investment Capital، در مصاحبه اخیر خود با CNBC در مورد رمزارزها نگرش مثبتی از خود نشان داد.

او ادعا می کند که این صندوق پول را در اکوسیستم رمزارزها سرمایه گذاری می کند و فناوری بلاکچین و انرژی را به عنوان مهمترین زمینه های مورد علاقه خود معرفی می کند:

“من فکر می کنم که ما باید به اکوسیستم پیرامون رمزارزها بیشتر توجه کنیم. و حتما ما روی آن اکوسیستم سرمایه گذاری می کنیم. این می تواند در فناوری بلاکچین، مصرف انرژی و غیره باشد.”

مبادالا که با ولیعهد محمد بن زاید مرتبط است، دارایی به ارزش ۲۴۳ میلیارد دلاری تحت مدیریت دارد.

این سازمان در سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) با سرمایه گذاری در MidChains، اولین صرافی ارزهای رمزنگاری شده قانونی در امارات متحده عربی، در حوزه رمزارزها فعالیت خود را شروع کرده است.

MidChains در اواخر سپتامبر (اوایل مهر) معاملات خود را با چهار رمزارز (بیت کوین، بیت کوین کش، لایت کوین و اتریوم) آغاز کرده است.

مقررات رمزارزی در امارات متحده عربی

رئیس موبادالا، که باشگاه فوتبال منچستر سیتی را نیز اداره می کند، نمی خواهد خود را با شکاکان رمزارزها هماهنگ کند. او می گوید که این فناوری “واقعی” است و به رشد سریع صنعت اشاره می کند که ارزش آن از ۲۵۰ میلیارد دلار به ۳ تریلیون دلار در تنها چند سال رسیده است:

“بسیاری از مردم شک دارند. من در آن دسته قرار نمی گیرم. من رمزارزها را واقعی می بینم.”

المبارک در مورد مقررات رمزارزها صحبت می کند که هنوز به شکل نهایی خود نرسیده اند.

با این حال، در مقطعی، او معتقد است که این محیط نظارتی باید تکامل یابد. به این ترتیب، رمزارزها می‌تواند به عنوان یک کلاس دارایی به «چیزی جدید» تبدیل شود.

بانک مرکزی امارات هنوز مقررات دارایی‌های کریپتو را تنظیم نکرده است، و قبلاً اعلام کرده بود که طبقه دارایی جدید را تایید نمی‌کند.

در حال حاضر، درهم امارات تنها ارز قانونی قابل قبول در این کشور است.

 

 

 

منبع: آکادمی هلاکویی

ارسال نظر