|
کدخبر: 223336

هشدار نماینده ها درباره مسدودسازی صرافی های رمزارز

دو تن از نمایندگان مجلس به‌تازگی به تصمیم بانک مرکزی برای اجباری‌کردن اینماد و مسدودکردن درگاه صرافی‌های داخلی ارز دیجیتال اعتراض کرده‌اند.

یکی از این نمایندگان مجلس به بانک مرکزی تذکر داده است که به‌جای ترساندن مردم، روی جلب اعتماد کاربران صرافی‌های داخلی تمرکز کنند.

علی بابایی کارنامی، نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

تأکید مجلس برای ضابطه‌مند‌کردن فعالیت کاربران ایرانی در صرافی‌های داخلی ارز دیجیتال، به معنای انسداد درگاه یا هر نوع محدودیت بدون قانون دیگر نیست. بانک مرکزی روی جذب اعتماد کاربران پلتفرم‌های ایرانی تمرکز کند، نه ترساندن آنها.

از سوی دیگر، مصطفی طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، از رفتار بانک مرکزی در اعطا‌نکردن درگاه‌های رسمی پرداخت به بستر‌های ایرانی و مسدودسازی آنها در تبادل ارزهای دیجیتال انتقاد کرده است.

این اظهارات در پی مسدودسازی درگاه‌ پرداخت برخی از صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال و الزام آنها به دریافت اینماد مطرح شده است. طاهری مشکلات ناشی از آن را به مثابه پلمب کسب‌و‌کار‌های اینترنتی و توقف نوآوری و اختلال گسترده در اقتصاد دیجیتال دانسته است.

این عضو فراکسیون اقتصاد دیجیتال مجلس گفته است تداوم روند کنونی و ممانعت از فعالیت مجموعه‌های حوزه ارز دیجیتال، موجب هجوم کاربران ایرانی به صرافی‌های خارجی می‌شود.

الزام کسب‌و‌کار‌های اینترنتی به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی از سوی بانک مرکزی، با وجود فرصت اخذ مجوز از وزارت صمت، انتقاد صاحبان این کسب‌و‌کارها را در پی داشته است.

در نشست روز گذشته مجلس شورای اسلامی، دهنوی عضو دیگر کمیسیون صنایع و معادن، اعلام کرد که الزام به دریافت اینماد و اختلاف نظر میان وزارت‌خانه‌های اقتصاد، صمت و بانک مرکزی، ۳۵۰ هزار کسب‌و‌کار متعلق به جوانان کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

از سوی دیگر، کارشناسان اعطا‌نکردن درگاه پرداخت به صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال را عامل بی‌اعتماد کاربران به این پلتفرم‌ها دانسته‌اند که اقتصاد ملی را با مشکلاتی رو‌به‌رو خواهد کرد.

 

منبع: ارز دیجیتال

ارسال نظر