|
کدخبر: 222372

کدام رمزارز کمترین کارمزد را دارد؟

نحوه محاسبه کارمزد ارزهای دیجیتال یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد، هنگام ورود به بازار است.

 اولین نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید، این است که قیمت انواع رمزارزها و هزینه استفاده از خدمات صرافی‌های مختلف، متفاوت است. در این مطلب قصد داریم به بررسی کمترین کارمزد ارز دیجیتال بپردازیم. همراه ما باشید.

منظور از کارمزد تراکنش کریپتو چیست؟

کارمزد تراکنش کریپتو اساساً کارمزدی است که هنگام انتقال ارز از یک حساب به حساب دیگر از کاربران دریافت می‌شود. در واقع از این کارمزد، برای انجام و ثبت تراکنش در بلاکچین استفاده می‌شود. نکته حائز اهمیت این است که این کارمزد در رمزارزهای مختلف متفاوت است و به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت.

انواع کارمزد تراکنش‌ها

کارمزد تراکنش بلاکچین نوعی کارمزد است که به ‌عنوان انگیزه و پاداش دادن به ماینرها در شبکه استفاده می‌شود. کمیسیون یا کارمزد تراکنش‌های ماینینگ و (همچنین سرمایه‌گذاری) مقادیر کمی از ارزهای دیجیتال هستند که برای پردازش یک تراکنش به ماینرها اختصاص داده می‌شود. تمام تراکنش‌های جدید بلاکچین در فواصل زمانی معین در بلاک‌ها ثبت می‌شوند. ماینری که موفق به پردازش تعداد بیشتری تراکنش و در واقع استخراج ارز دیجیتال جدید شود، این کارمزد یا پاداش را دریافت می‌کند.

کارمزد انتقال در صرافی

دریافت کارمزد انتقال از کاربران، یکی از شیوه‌های کسب درآمد صرافی‌ها، علاوه بر دریافت هزینه اضافه‌ کردن ارزهای جدید و فروش فضای تبلیغاتی است.

کارمزد کیف پول

کارمزد تراکنش در کیف پول مبلغی است که برای تایید تراکنش ها در شبکه بلاکچین هر رمزارز پرداخت می‌شود و کیف پول‌ها در آن ذینفع نیستند. معمولاً زمانی که قصد برداشت از والت خود را دارید، باید ابتدا این کارمزد را پرداخت کنید که بسته به نوع رمزارز، مقدار متفاوتی است.

با توجه ‌به اینکه شناسایی کمترین کارمزد ارز دیجیتال در کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری، تأثیر به‌سزایی دارد، کاربران ارزهای دیجیتال با توجه ‌به نوسانات بازار، همواره به دنبال سرمایه‌گذاری در رمزارزهایی با کمترین مقدار کارمزد هستند.

به ‌طور کلی، کارمزد تراکنش‌های ارزهای دیجیتال در بازار حدود ۰.۱۵ الی ۰.۲۵ دلار است. گاهی اوقات، این مقدار برای رمزارزهای محبوبی مانند بیت کوین و اتریوم به ۲۵ دلار هم می‌رسد. در ادامه فهرستی از کمترین کارمزد ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱ را بر اساس داده‌های BitInfoCharts در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

لازم به ذکر است که مقادیر بیان‌شده در این مطلب، به احتمال زیاد تغییر خواهند کرد. پس قبل از تصمیم‌گیری در خصوص هر یک از رمزارزها، بار دیگر وضعیت بازار را بررسی کنید.

بایننس کوین (BNB): ارز دیجیتال با کارمزد تراکنش خیلی کم

بایننس کوین (BNB) ارز دیجیتال صرافی معروف بایننس است. صرافی بایننس یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های رمزارزی جهان است و ارزهای دیجیتال زیادی با حجم فراوان در آن مبادله می‌شوند. علاوه بر اینکه کارمزد تراکنش BNB بسیار پایین است، اگر شما در کیف پول خود ارزهایی را که روی شبکه بایننس هستند داشته باشید، می‌توانید از بایننس کوین برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها استفاده کنید.

در شبکه بایننس امکان دیگری هم وجود دارد و آن اینکه ارزهای دیجیتال مختلفی را در بلاکچین بایننس با کارمزد بسیار پایین می‌توانید دریافت یا ارسال کنید. مثلاً اگر اتریوم را روی بلاکچین بایننس (BEP۲) منتقل کنید، کارمزد تراکنش شما یک صدم تراکنش شبکه اتریوم خواهد بود.

ترون (TRON): ارز دیجیتال تقریباً بدون کارمزد

ترون یکی دیگر از ارزهای با کمترین کارمزد تراکنش در بین ارزهای دیجیتال است. اگر شما به عنوان مثال، تتر را روی شبکه ترون ارسال کنید، کارمزد بسیار کمتری نسبت به تتر بر بستر اتریوم می‌پردازید. علاوه بر این، در برخی از کیف پول‌ها اگر مقداری ترون استیک کنید، تراکنش‌های ترون شما به صورت رایگان و بدون کارمزد انجام می‌شود.

آیوتا (IOTA): فناوری جدید برای اطمینان از انجام معاملات بدون کارمزد

IOTA یکی دیگر از رمزارزهای بدون بلاکچین است که به معنای واقعی از کاربران هیچ‌ گونه هزینه و کارمزدی دریافت نمی‌کند. در واقع این ارز دیجیتال به ‌جای پرداخت کارمزد، از کاربران می‌خواهد که دو تراکنش را تأیید و یک تراکنش جدید ایجاد کنند.کمترین کارمزد ارز دیجیتال

ریپل (XRP): کمتر از یک دلار برای تأیید تراکنش در مدت ۴ ثانیه

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، ریپل را به ‌عنوان یک ارز متمرکز در نظر می‌گیرند؛ به همین دلیل است که محبوبیت زیادی ندارد. با این‌ وجود، کارمزد ارز دیجیتال ریپل، ۰.۰۰۰۵ دلار و برای تأیید و انجام تراکنش‌های آن، تنها به ۴ ثانیه زمان نیاز است. از این رو XRP یکی از رمزارزهایی است که کمترین کارمزد ارز دیجیتال را دارد. یکی از بدترین جنبه‌های این رمزارز، نحوه توزیع آن است؛ هنوز نیمی از منابع XRP در اختیار یک شرکت انتفاعی است تا به‌ مرور زمان در اختیار عموم قرار گیرد.کمترین کارمزد ارز دیجیتال

بیت کوین کش (BCH): کارمزد ۰.۰۰۲۴ دلار برای تأیید تراکنش در مدت ۲.۵ ساعت

بیت کوین کش، یکی از هارد فورک‌های بیت کوین است که با هدف ارائه یک ارز دیجیتال همتا به همتا و غیرمتمرکز، ایجاد شده است. با توجه ‌به اینکه در شبکه بیت کوین کش، تعداد معاملات بیشتری در یک بلاک، نسبت به بیت کوین انجام می‌شوند؛ کارمزد BCH کمتر از بیت کوین است. در واقع در شبکه بیت کوین کش، از بلاک‌های بزرگ‌تر و متغیر استفاده می‌شود؛ بلاک‌های ۸ مگابایتی متغیر در مقایسه با بلاک‌های ۱ مگابایتی بیت کوین.

استلار (Stellar): کارمزد ۰.۰۰۰۰۵ دلار برای تأیید تراکنش در مدت ۴ ثانیه

استلار یکی دیگر از رمزارزهایی است که کمترین کارمزد ارز دیجیتال را دارد. Stellar از بسیاری جهات مانند XRP است؛ تراکنش‌ها در شبکه استلار سریع و ارزان انجام می‌شوند اما در صورت افزایش قیمت استلار، کارمزد تراکنش هم افزایش می‌یابد.کمترین کارمزد ارز دیجیتال

لایت کوین (Litecoin): کارمزد ۰.۰۰۰۵ دلار برای تأیید تراکنش در مدت ۳۰ دقیقه

لایت کوین، یکی دیگر از فورک‌های بیت کوین و اولین آلت‌ کوین‌ها است. در شبکه لایت کوین، مدت ‌لازم برای ایجاد هر بلاک، ۲.۵ دقیقه است؛ در حالی‌ که این زمان در شبکه بیت کوین، ۱۰ دقیقه است.

مونرو (Monero): کارمزد ۰.۰۶۹۶ دلار برای تأیید تراکنش در مدت ۳۰ دقیقه

مونرو یکی از پروژه‌های ارز دیجیتال است که هدف اصلی آن، حفظ حریم خصوصی کاربران است. گرچه کارمزد ارز دیجیتال مونرو بسیار کم است، اما بالا بودن زمان انجام تراکنش، از محبوبیت این رمزارز به ‌عنوان یک روش پرداخت، کم کرده است.

 دوج‌ کوین (Doge): کارمزد ۰.۵ دلار برای تأیید تراکنش در مدت ۲۰ دقیقه

دوج‌ کوین یکی دیگر از رمزارزها با کمترین کارمزد ارز دیجیتال است. دوج کوین در واقع یک میم کوین است و به نظر نمی‌رسد که هیچ‌ وقت به ‌عنوان یک ارز دیجیتال واقعی مورد استفاده قرار گیرد. کارمزد تراکنش‌های دوج‌کوین کم، اما مدت‌زمان لازم برای انجام تراکنش‌ها، نسبتاً زیاد است.کمترین کارمزد ارز دیجیتال

چه مواردی بر کارمزد ارزهای دیجیتال تاثیر می‌گذارد؟

شلوغی شبکه، یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در کارمزد ارزهای دیجیتال است. به ‌عنوان ‌مثال، در حال حاضر اتریوم دارای میانگین ارزش تراکنش ۰.۰۱۱ ETH است. دلیل بالا بودن کارمزد اتریوم، محاسبات پیچیده و نیاز به اجرای برنامه‌های غیر متمرکز (DApps) است.

سرعت تراکنش نیز بر کارمزد تراکنش تأثیر می‌گذارد. به‌ طور کلی، هر چه سرعت تراکنش را بیشتر تعیین کنید، باید کارمزد بیشتری هم پرداخت کنید. بیت کوین، یکی از رمزارزهایی است که به دلیل نوسانات قیمتی زیادی که دارد، زمان، یکی از عوامل تأثیرگذار در سرعت تراکنش‌های آن است. در واقع در چنین شرایطی، تریدرها تمایل دارند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای جلوگیری از ضررهای ناشی از نوسانات قیمت، تراکنش‌های خود را به ثبت برسانند.

شبکه بلاکچین بر مقدار کارمزد، تأثیرگذار است. به‌ عنوان ‌مثال، بیت کوین، بیت کوین کش و بیت کوین SV همگی کارمزدهای متفاوتی دارند.

چطور می‌توان به رمزارزهایی با کمترین میزان کارمزد دسترسی داشت؟

برای شناسایی کمترین کارمزد ارز دیجیتال می‌توانید از وبسایت‌هایی نظیر Bitinfocharts و SwapSpace استفاده کنید. با مراجعه به Bitinfocharts، اطلاعات جامع و کاملی در خصوص کارمزد فعلی ارزهای دیجیتال دریافت خواهید کرد. اما به خاطر داشته باشید که این وبسایت را به طور منظم چک کنید؛ چراکه این اطلاعات به ‌مرور زمان تغییر می‌کنند.

برای مقایسه کارمزد انواع صرافی‌ها، می‌توانید از وبسایت SwapSpace کمک بگیرید. علاوه بر این، می‌توانید به صفحه سؤالات متداول کیف پول‌ها و صرافی‌ها مراجعه و اطلاعات دقیقی در این ‌خصوص، کسب کنید.

سخن پایانی

به ‌طور کلی، هر چه که کارمزد تراکنش‌های ارز دیجیتال بیشتر باشد، زمان لازم برای تأیید و انجام تراکنش، بیشتر می‌شود. از طرفی، هر چه قیمت رمزارز به ‌مرور زمان بیشتر شود؛ احتمالاً کارمزد تراکنش‌های آن ارز هم بیشتر خواهد شد.

 

 

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر