|
کدخبر: 222634

رئیس جمهور السالوادور ۱۲۷۰ بیت کوین دارد!

با ریزش شدید بازار بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال طی ۲۴ ساعت گذشته، رئیس جمهور السالوادور با انتشار پیامی از خرید ۱۵۰ بیت کوین دیگر خبر داد.

رئیس جمهور السالوادور که به خرید بیت کوین در زمان ریزش قیمت ها مشهور است، در پی سقوط قیمت بیت کوین به زیر ۵۰ هزار دلار طی شبانه روز گذشته، بار دیگر اقدام به خرید ۱۵۰ بیت کوین دیگر کرد.

بر اساس این گزارش، نایب بوکله، رئیس جمهور سالوادور، پس از افت قیمت شدید بیت کوین به زیر ۵۰ هزار دلار، خرید ۱۵۰ بیت کوین بیت کوین دیگر را تایید کرد.

نایب بوکله با انتشار پیامی توئیتری در صفحه شخصی خود نوشت: ۱۵۰ بیت کوین با میانگین قیمت دلار ~۴۸۶۷۰ دلار!

این خرید در حالی انجام شده که دولت بوکله هر بیت کوین را به قیمت ۴۸۶۷۰ دلار خریداری کرد و تنها ساعاتی پس از آن، قیمت این ارز دیجیتال محبوب تا ۴۲ هزار دلار نیز پایین آمد.

گفتنی است با این خرید تازه، ذخیره بیت کوین السالوادور اکنون به ۱۲۷۰ بیت کوین می رسد که تاکنون ارزشی نزدیک به ۶۰.۳ میلیون دلار دارد. پیش از این، رئیس جمهور السالوادور از خرید ۴۲۰ بیت کوین در ۲۸ اکتبر در طی یک بازار نزولی موقت خبر داده بود.

رئیس جمهور السالوادور همچنین در تاریخ ۲۱ نوامبر راه اندازی بیت کوین سیتی را نیز اعلام کرد؛ ابتکاری که در ابتدا توسط اوراق قرضه بیت کوین ۱ میلیارد دلاری تامین مالی شد.

بوکله با انتشار پیامی توئیتر، از تاسیس این شهر خبر داده و نوشت: «در #BitcoinCity ما آموزش دیجیتال و فناوری خواهیم داشت. انرژی زمین گرمایی بری کل شهر و حمل و نقل عمومی کارآمد و پایدار.»

به گفته رئیس جمهور السالوادور، پروژه بیت کوین سیتی همچنین شاهد مشارکت شرکت های رمزنگاری برجسته از جمله صرافی ارزهای دیجیتال Bitfinex و Adam Back’s Blockstream خواهد بود که به گفته وی، السالوادور به زودی میزبان بسیاری از دارایی های دیجیتال داخلی و خارجی خواهد بود که همین امر، موجب وضع و توسعه مقررات جدید برای دارایی های دیجیتال در این کشور خواهد شد.

 

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها