|
کدخبر: 222451

بیت کوین به قهقرا رفت!

در کمتر از چند ساعت قیمت بیت کوین با ریزش ۲۰ درصد مواجه شد و به ۴۳ هزار دلار سقوط کرد.

بر اساس اخبار آمریکا لایحه ممنوعیت ارزهای دیجیتال را به سنا ارسال می‌کند، به نظر می‌رسد همین موضوع هراس قابل توجهی را میان معامله‌گران ایجاد کرده است. در کنار این نگرانی از سویه جدید کرونا هم پیش‌تر بر قیمت بیت کوین فشار آورده بود. گفته می‌شود در بازار رمزارزها نگرانی از رفتن چند ساله بیت کوین به فاز خرسی (نزولی) افزایش داشته است.

هنوز زمان زیادی از سقوط ۲۰ درصدی قیمت بیت کوین از اوج قله ۶۹ هزار دلاری نگذشته بود که شب گذشته دوبره با ریزش ۲۰ درصد مواجه شد و به کمتر از ۴۳ هزار دلار سقوط کرد.

در موج ریزشی تند اخیر بیت کوین رئیس جمهور السالوادور که پول ملی خود را به بیت‌کوین تغییر داده است از خرید ۱۵۰ بیت‌کوین در سطح ۴۸۶۷۰ دلار خبر داده بود. بیت‌کوین از کف روزانه قیمتی خود فاصله گرفته است اما بعضا در میان اخبار احتمال ریزش سنگین بیت‌کوین و تکرار خاطره تلخ سال ۲۰۱۸ نیز مطرح می‌شود. به عقیده برخی از تحلیلگران تکنیکال نیز یک کانال صعودی مهم از دست رفته است و همین موضوع احتمال افت بیشتر را پررنگ کرده است.

آمار بیکاری روز گذشته آمریکا گرچه از کند شدن اشتغال‌زایی در این کشور خبر می‌دهد اما نرخ بیکاری به ۴.۲ درصد رسید و فاصله چندانی تا سطوح قبل از کرونا ندارد. در این شرایط با ریزش قیمت نفت نیز تا حدودی از نگرانی تورمی کاسته شده است و دست فدرال رزرو کاملا برای سیاست انقباضی باز گذاشته است. در این میان نگرانی شدیدی از بابت شیوع گونه جدید ویروس کرونا در سطح جهان وجود دارد که این موضوع اثرات خود را در بازارهای مختلف منعکس کند و در سیاست‌گذاری بانک‌های مرکزی نیز موثر باشد. افزایش نرخ بهره و حرکت به سمت کاهش هر چه بیشتر خرید دارایی‌ها (تیپرینگ) علاوه بر بازار کامودیتی می‌تواند بازار رمزارزها را نیز تحت تاثیر قرار دهد. این موضوع اگر با جبهه‌گیری دولت آمریکا در برابر رمرارزها همراه شود می‌تواند فشار بیشتری را بر بیت‌کوین وارد کند.

بیتکوین

منبع: بورسان

ارسال نظر