|
کدخبر: 221284

‌۵ سیگنال که بیت کوین را منفجر می کند

هفته گذشته با انتشار خبر شناسایی سویه جدید ویروس کرونا بازارهای مالی (اعم از سنتی و رمزارزها) دچار نوسان شدند.

به گزارش بازار، طی هفته گذشته با انتشار خبر شناسایی سویه جدیدی از ویروس کرونا عدم قطعیت در بازار بیتکوین مشاهده شد. با آغاز هفته جدید بیت کوین به سطح ۵۷,۰۰۰ بازگشت و طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۵.۷درصد رشد داشته است.

تحت این شرایط و با تزلزل بازارهای مالی جهانی چشم‌انداز آتی بازار این رمزارز همچنان مشخص نیست؛ بنابراین طی هفته جاری بایستی به موارد زیر توجه داشت.

بازیابی قابل قبول قیمت بیت کوین

بیتکوین در تاریخ ۲۶ نوامبر و تنها طی یک روز ۶ هزار دلار از دست داد اما قیمت آن با جفت ارز USD به ۵۷,۳۰۰ دلار در صرافی Bitstamp رسید که مانع از بسته شدن کندل هفتگی در کمترین حد خود طی دو ماه گذشته شد.

به گفته تحلیلگر Rekt Capital، طبق میانگین متحرک نمایی (EMA) بیست و یک هفته‌ای بیتکوین، محدوده ۵۲,۵۰۰ دلار تبدیل به یک حمایت قوی و شاخص روند صعودی این رمزارز تبدیل شده و مقاومت ۶۰,۰۰۰ دلاری همچنان برای آن وجود دارد.

در این شرایط، میزان لیکوئید شدن ناشی از معاملات اهرم‌دار بیتکوین طی ۲۴ ساعت گذشته به ۳۰۰ میلیون دلار رسیده؛ فاندینگ ریت که روز گذشته (۲۸ نوامبر) خنثی بود، امروز مثبت شده که نشان از انتظارات مثبت معامله‌گران از رشد قیمت دارد.

تکرار شرایط همه‌گیری ویروس کرونا در مارس ۲۰۲۰

هفته گذشته با انتشار خبر شناسایی سویه جدید ویروس کرونا بازارهای مالی (اعم از سنتی و رمزارزها) دچار نوسان شدند.

بعضی از معامله‌گران انتظار دارند شرایط مشابه مارس ۲۰۲۰ شود که در نهایت به رشد بازار رمزارزها ختم شد.

در مقابل عده دیگری به واکنش بیتکوین به این خبر انتقاد کرده و ابراز کرده‌اند که نوسانات بیتکوین نمی‌تواند آن را تبدیل به یک دارایی امن و ریسک‌گریز کند.

کف ۵۰ هزار دلار و اهمیت آن مانند کف ۳۰ هزار دلار

با افت قیمت بیتکوین سرمایه‌گذاران در انتظار کف‌های پایین‌تر بودند؛ اما به گفته تحلیلگر Material Scientist بایستی توجه کرد که سطح ۵۰,۰۰۰ دلار به حمایت قوی‌ای تبدیل شده و همانند کف ۳۰,۰۰۰ دلار در چرخه قبلی بازار عمل کرده است.

با توجه به این موضوع انتظار می‌رود بازگشت قیمت بیتکوین به سطوح بالاتر دور از انتظار نبوده باشد و حتی بتواند سطح ۷۰,۰۰۰  دلار را تا پایان سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ تجربه کرد.

همبستگی‌های قیمتی بیتکوین

هفته‌های آتی برای بازار بیتکوین تعیین‌کننده هستند. به گفته تحلیلگر TechDev بین نمودارهای قیمتی BTC/USD و #طلا (XAU/USD) شباهت‌هایی وجود دارد که علیرغم نوسانات قیمتی انتظار می‌رود تا اواسط فوریه ۲۰۲۲ به اوج ۲۸۰,۰۰۰ دلار برسد.

این الگو تا کنون با درصد خطای کمی صادق بوده و روند قیمتی بیتکوین طی ماه آتی می‌تواند شدت این همبستگی را نشان دهد.

پایان ماه نوامبر (Moonvember) برای بیتکوین

به نظر می‌رسد انتظارات معامله‌گران از بازار گاوی به فراتر از ماه نوامبر رسیده باشد.

طبق نظرسنجی انجام شده در توییر، بیش از ۵۰ هزار نفر بر این باورند که ماه نوامبر برای بیتکوین فراتر از محدوده ۶۰,۰۰۰ دلار به پایان می‌رسد.

نکته حائز اهمیت رشد قیمت بیتکوین طی ۱۱ ماه گذشته است که میزان شگفت‌انگیزی است.

معامله‌گران توجه داشته باشند این مطلب صرفا ترجمه مطالب تحلیلی حوزه رمزارزها و نظرات کارشناسان است و به هیچ عنوان نمی‌تواند مبنای معاملات قرار بگیرد.

 

 

 

منبع: بازار

ارسال نظر