|
کدخبر: 215986 شهریار خادمی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با کارشناس بازار سرمایه؛

بورس کانال جدید را فتح می کند؟

کارشناسان پیش بینی می کنند که در اواسط هفته آینده شاخص کل بورس به کانال ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد برسد.

اقتصاد بورس کانال جدید را فتح می کند؟

شاخص کل بورس در معاملات روز شنبه ۱۵ آبان ماه با رشد ۴۲ هزار و ۲۲۱ واحدی همراه بود و در روز یکشنبه ۱۶آبان با افت ۹ هزار و ۶۸۸ واحدی همراه بود. شاخص بورس بعد از یک روز ریزش در روز دوشنبه با رشد سه هزار و ۴۹۹ واحدی به سطح یک میلیون و ۴۳۴ هزار واحد رسید و در روز سه شنبه با رشد ۱۳ هزار و ۲۹۸ واحدی به سطح یک میلیون و ۴۴۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد ۸۳۰ واحدی در سطح ۳۸۵ هزار و ۷۵۹ قرار گرفت. در روز گذشته شاخص کل بورس با ۸ هزار و ۸۴۸ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۵۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۵ هزار و ۵۱۲ واحد رشد داشت.

سیف-زاده

پیش بینی می شود که بازار هفته آینده را مثبت شروع کند. در همین راستا ما در گسترش نیوز گفتگویی داشتیم با یک کارشناس بازار سرمایه و نظر وی را جویا شدیم. برای خواندن مشروح این گزارش با ماه همراه باشید.

روند بازار در هفته جاری چگونه بود

محسن سیف زاده کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار گسترش نیوز در مورد روند بازار بورس در هفته گذشته اظهار کرد: بازار در آخرین روز معاملاتی هفته جاری، با قدرت نمایی خریداران در مدار مثبت آغاز بکار کرد که البته در دقایقی پس ازشروع معاملات شاهد عقب نشینی خریداران بودیم اما از میانه بازار با افزایش تقاضا در نمادهای بانکی اوضاع کلی معاملات بهبود یافت. در انتها، کلیت بازار با دو خبر آزادسازی قیمت خودرو و حذف نرخ ارز ۴۲۰۰ وضعیت بهتری را تجربه کرد.

وی افزود: نبض مثبت در نفتی ها محسوس بود، شبندر با بیش از ۱۹۷ میلیون حجم معامله با ۱ درصد مثبت به معاملات خود خاتمه داد و پرحجم ترین سهم گروه شد. نمادهای شنفت و شزنگ صف خرید های گروه بودند.گفتنی است نماد شتران به تحویل وکیوم باتوم به دستگاه‌های اجرایی متعهد شده است. در غیاب خودرو و سایپا که جهت شفاف سازی افزایش نرخ محصولات متوقف شدند، بقیه خودرویی ها مثل خپارس و خزامیا با افزایش تقاضا معاملاتی سبزی را تجربه کردند و در سقف قیمت روز خود را تمام کردند.

تقاضای بالا بین خودرویی ها و پالایشی ها

سیف زاده ادامه داد: خگستر با صف خرید سنگین و ختوقا و خمهر از مثبتهای گروه قطعاتی و نمادهای خپویش و خفناور، خبنیان منفی های گروه قطعات بودند. افزایش تقاضا در گروه بانکی کاملا مشهود بود به طوری که بزرگان گروه صادرات و تجارت با صف خرید روز خود را به اتمام رساندند. حتی با وجود بازگشایی بانک ملت و عرضه شدن صفهای این گروه ، مجددا تقاضا در این صنعت قوت گرفت.

این کارشناس بازار سهام اظهار کرد: در هفته جاری تقاضا در بین خودرویی ها بسیار بالا بود و همچنین پالایشی ها نیز از تقاضای بالایی برخوردار بودند. قابل پیش بینی بود که بعد از افت بازار قیمت ها رشد کنند. در هفته آینده هم با خبرهای خوبی که برای حذف قیمت های دستوری به گوش می رسد، باید شاهد بهبود بازار نیز باشیم. ضمن اینکه پول های بزرگ هم وارد بازار شده است. همه این موارد بیان می کند که در هفته آینده شاهد بازاری سبزپوش باشیم.

سیف زاده در پایان اظهار کرد: پیش بینی می شود که در اواسط هفته آینده شاخص کل به کانال ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد برسد.نباید انتظار رشد زودهنگام شاخص را داشت. رسیدن به شاخص ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار یک سقف قابل قبول در شرایط فعلی بازار است. در هفته آینده سهام گروه خودرویی و بانکی می توانند سود خوبی برای سهامدارن داشته باشد.

  • ناشناس ارسالی در

    هفته آینده کانال 1200 فتح میشه

ارسال نظر