|
کدخبر: 215384

پیش بینی شوک دلار به این سهم های بورسی

شاخص بورس در روزی که بازار به روزهای پایانی هفته نزدیک می شود، می تواند شروعی دوباره را رقم بزند.

شاخص بورس در روز سه شنبه گام بلندی را برخواهد داشت. در روز دوشنبه معاملات بازار سهام در یک محدوده مشخص نوسان داشت و این در حالی بود که به نظر می آید همزمان با سیگنال های دوگانه بانک مرکزی، سیگنال های برجامی هم روی روند معاملات بازار سهام اثرگذار بوده است.

با این وصف نشانه های موجود در عملکرد بازار سهام گویای این است که در شرایطی که فروشندگان در سمت عرضه پُرتوان ارزیابی می شوند که خریداران هم در سمت تقاضا به تقابل با عرضه شتافتند.

در منطق فعلی بازار سهام در یک کش‌وقوس جدی میان عرضه و تقاضا بیشتر اثرپذیر از رفتارهای هیجانی است تا رفتارهای عقلانی بورس بازان. جهت حرکت شاخص نشان می دهد که بیشترین فشار در دو طرف عرضه و تقاضا بدون منطق و بنیاد خاصی اتفاق می افتد و موقعیت های فروش و خرید هم تابع هیجانات هستند.

آنچه بیشترین تاثیر را در شکل دهی به شرایط هیجانی در بازار دامن می زند، بیشترشدن تردیدها و ابهام ها از آینده اقتصاد ایران و پیش بینی ناپذیری اقتصاد است. سرمایه گذاران با درک این رویداد در دو سال و اندی گذشته بی محابا دست به اتخاذ تصمیماتی گرفتند که چه در سمت خرید و چه در فروش هیجان زده بودند.

در مختصات فعلی بازار که دلار هم در فضای مجازی بالاخره رقم ۲۸ هزار تومان را به خود دید و از آن عبور کرد (در کف بازار دلار در قیمت ۲۷۹۰۰ باقی ماند)، بر مبنای منطق نظر تحلیلگران و فعالان بازار سهام، بازار شاهد موجی از تکانه ها و تغییرات مثبت در سمت سهم های دلاری خواهد بود.

سهم های تورمی و ریالی هم به تناسب و بعد از شکل گیری این موج، به صف تغییرات مثبت خواهند پیوست. به همین دلیل معاملات روز سه شنبه برای بازار میتواند یک شروع دوباره باشد و با توجه به تقابل عرضه و تقاضا در روز دوشنبه احتمالا دوباره بخت و اقبال نصیب بازار شود و شاخص این بار با همان رنگ سبز در یک دامنه مثبت دنبال شود.

منبع: اقتصاد نیوز
  • محمدرشید ارسالی در

    سلام
    ببخشید اگه نیم کیلوبادام هند ی بخوام
    ارسال میشه برام

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها