|
کدخبر: 214712

سیل پول به سمت بورس سرازیر می‌شود؟

مسیر روبه جلوی شاخص ها در روز یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ می‌تواند تابعی از سیگنال بازارهای موازی همچون نرخ بین بانکی و اوراق بدهی قرار گیرد.

اقتصاد سیل پول به سمت بورس سرازیر می‌شود؟

بازار سهام در روز یکشنبه تابع تحولات و رخدادهای همسو با بازارهای موازی و رقیب است؛ در شرایطی که روز شنبه شاخص ها با رشد بیش از ۳ درصد، شرایط روبه بهبودی را به ثبت رساندند که خروج پول حقیقی ها از صندوق های با درآمد ثابت رکورد زد و ورود پول حقیقی ها به بازار سهام با شدت بیشتری دنبال شد.

البته خروج پول حقیقی ها از صندوق ها با توجه به سررسید آن ها تا حدی معمول بود و در صورت تداوم این وضعیت در روزهای آینده میتوان امیدوار بود که جریان بازار در حال تغییر مسیر است. اگرچه نقدینگی و ورودی پول به بازار سهام چالش روزهای گذشته بازار بود اما یکی از عیب های الگوی رفتاری بورس بازان، هیجانی بودن استراتژی های معامله گران در موقعیت های خرید و فروش است.

سیگنال بازارها به بورس

همسو با شرایط کنونی بازار سهام، در مهمترین سیگنال های بورسی، براساس آمار اعلامی بانک مرکزی، نرخ سود بین بانکی دوباره در مسیر افزایشی بالای ۲۰ درصد قرار گرفت.البته بعد از اعلام برنامه فروش اوراق بدهی دولت در روز سه شنبه و متعاقب آن، لغو برنامه این فروش توسط بانک مرکزی، سیگنال های مثبتی به بازار سهام ارسال شد که تا حدی از موج های منفی در بازار سهام کاست.

به دنبال مهمترین سیگنال های ارسالی، چالش معاملات بازار سهام در روز یکشنبه همزمان با تعطیلی کامودیتی ها، تغییر الگوی رفتاری بورس بازان در نیم ساعت پایانی معاملات روز شنبه بود. معامله گران در نیم ساعت پایانی به شدت شاهد کاهش ارزش صف های خرید و افزایش صف های فروش و به همان نسبت کاهش نسبت تعداد نمادهای خرید در برابر نمادهای فروش بودند. در روز یکشنبه اگرچه خریداران در سمت تقاضا با توان بالایی به دنبال عبور شاخص از نیمه اول کانال ۱.۴ میلیون واحد هستند اما برای عبور از نقطه حمایتی ۱.۴۴۵ میلیون واحد، باید منتظر استمرار توان خریداران در سمت نمادهای تورمی ریالی بود.

ورود دوباره پول حقیقی ها به بازار

تازه ترین نظرسنجی هم نشان میدهد بیشتر فعالان و تحلیلگران از هفته قبل پیش بینی کرده بودند نشانه های ورودی پول حقیقی ها میتواند نمایان شود که البته تغییر الگوی رفتار حقیقی ها، بعد از جلسه وزیر اقتصاد با حقوقی های بورسی ناخواسته کم کم قوت گرفت. بعد از سفارش های خرید حقوقی ها از هفته گذشته، در روز شنبه این جریان غالب شد و حقیقی ها توانستند مسیر ورود پول را شدت بخشند که از همین ناحیه سمت تقاضا نیز توانست قوت بگیرد.

با پیشروی خریداران شاخص هم مسیر رو به جلو را دنبال میکند. با توجه به بالابودن ارزش معاملات خُرد در معاملات روز شنبه و جریان ورودی پول حقیقی ها، روز یکشنبه هم توان سمت تقاضا مطلوب ارزیابی میشود، هر چند که سیگنال های ارسالی میتواند بازار سهام را یکشنبه با چالش مواجه کند. در صورتی که تردید خریداران دوباره در مسیر هیجانی رفتار آنان قرار گیرد، این وضعیت میتواند دوباره مسیر روبه جلوی شاخص را متوقف و یا حتی آن را برعکس کند.

منبع: اقتصاد نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    سلام
    عدم پرداخت مطالبات حقوقی ماهیانه بازنشستگان بهداشت
    با صلوات بر محمد وآل محمد (ص) وگرامیداشت یاد امام وشهدا و آرزوی ودعا برای طول عمر مقام معظم رهبری و توفیق موفقیت برای شما دلسوزان به اطلاع میرساند پرداخت مطالبات حقوقی ماهیانه بازنشستگان بهداشت از سوی وزیر محترم بهداشت ووزیر محترم کار و تعاون ورفاه ورییس محترم برنامه و بودجه و رییس محترم صندوق بازنشستگی مورد توجه والویت قرار نگرفته است لذا این موضوع باعث کوچک شدن سفره زندگی شان شده وپیش فرزندان وهمسر شرمنده هستند وبه ناچار برای گذران زندگی ماهیانه باید از مردم قرض بگیرند.لذا با پیگیری مستمر قولشان به عمل با توجه به قانون تبدیل نشده است وما هر روز نگران هستیم که چرا آنان به قانون عمل نمیکنند.
    با همکاری شما شاید نحوه عملکرد خودشان را در اختلال عدم پرداخت مطالبات حقوقی ماهیانه بازنشستگان وزارت بهداشت ببینند وبرای اقدام قانونی عمل نمایند
    موفق باشید.

ارسال نظر