|
کدخبر: 213895

اتفاق مهم برای ۵ نماد بورسی

عملیات بازارگردانی ۵ شرکت در بورس تهران و فرابورس ایران آغاز و تمدید شد.

اقتصاد اتفاق مهم برای ۵ نماد بورسی

شرکت بورس تهران از آغاز عملیات بازارگردانی شرکت لنت‌ ترمزایران‌ (خلنت) از امروز(۱۲آبان) و تمدید عملیات بازارگردانی شرکت‌های توسعه‌ معادن‌ روی‌ ایران‌ (کروی) تا تاریخ ۲۹ اسفند امسال و صنعتی‌ آما (فاما) تا تاریخ ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ خبر داد.

همچنین بازارگردانی به روش مبتنی بر حراج در نماد معاملاتی «پلوله» در حالی از روز شنبه(۱۵ آبان) در فرابورس ایران آغاز می‌شود که دوره بازارگردانی به روش مبتنی بر حراج در نمادهای معاملاتی «آریان»، «بپاس» و «اتکای» در این بازار تمدید شد.

شایان ذکر است در حالی از ۱۰ مهرماه پارسال تمامی شرکت‌های بورسی و تا ۱۵ مهر شرکت‌های حاضر در فرابورس ملزم به معرفی بازارگردان شدند که به گفته مدیر نظارت بر ناشران بورس، همه ناشران پذیرفته شده در بورس موظفند برای انعقاد قرارداد بازارگردانی و معرفی بازارگردان به بورس اوراق بهادار تهران یا فرابورس ایران اقدام کنند.

بر این اساس در صورت اجرا نکردن این ابلاغیه، ناشران متخلف محسوب و جرایم برای آنان در نظر گرفته می‌شود که این جرایم و ضمانت اجرایی شامل تذکر، اخطار، محدودیت موقت یا دائم در دسترسی به سامانه معاملات، تعلیق یا لغو مجوزهای صادره توسط سازمان، محرومیت دریافت خدمات از ارکان بازار سرمایه برای مدت معین، جریمه نقدی، محرومیت از تصدی در هیئت مدیره اشخاص تحت نظارت، سلب صلاحیت و لغو پذیرش می‌شود.

منبع: نبض بورس

ارسال نظر