|
کدخبر: 208366

خبری که بورس تهران را دگرگون کرد

شاخص کل بورس در روزهایی که دلار روند نزولی دارد، همچنان درحال کاهش است. اگرچه این بار خداحافظی رئیس سازمان بورس، قبل از اعلام رسمی این خبر و تعیین جانشین، موجب به هم ریختگی بازار و سقوط شدیدتر شاخص کل شد.

اقتصاد خبری که بورس تهران را دگرگون کرد

روند ریزشی بورس اوراق بهادار تهران دیروز شدت یافت به گونه‌ای که شاخص کل بورس در پایان معاملات با ریزش ۳۸۷۷۲ واحد به رقم یک میلیون و ۴۱۸ هزار و ۷۲۱ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم وزن امروز با کاهش ۱۲ هزار و ۱۸۴ واحد به رقم ۴۰۱ هزار و ۵۷۴ واحد رسید.

در فرابورس ایران هم امروز اوضاع نامناسب بود به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با ۳۵۰ واحد کاهش به رقم ۲۰ هزار و ۴۸۴ واحد رسید.

در همین حال برخی فعالان رسانه ای نزدیک به دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس متنی را به عنوان پیام تلگرامی وی منتشر کردند که در آن آمده است: همان طور که می‌دانید دوره هیئت مدیره سازمان پنج سال است و افرادی که در میانه دوره جایگزین می شوند بقیه همان دوره را ادامه می دهند. این دوره از چند ماه قبل به پایان رسیده است و صرفا به دلیل تغییر دولت و به تبع آن تغییر وزیر اقتصاد به عنوان رئیس شورای عالی بورس، تعیین تکلیف به تاخیر افتاده است.

در ادامه این متن آمده است: آقای دکتر خاندوزی روز پنج شنبه ۸ مهرماه به من اطلاع دادند که برنامه‌شان تغییر تیم مدیریتی سازمان بورس است. من هم از همان روز پیگیر هستم که این اتفاق زودتر بیفتد. حتی مصر بودم که طبق برنامه شورای عالی بورس همین هفته تشکیل شود ولی امکان برگزاری فراهم نشد. امیدوارم هرچه زودتر اتفاق بیفتد.

این موضع گیری و اعلام خبر تغییر رئیس سازمان بورس به نقل ازخود وی (که البته تا زمان تنظیم این گزارش هم تکذیب شد) در شرایطی است که بازار اوضاع نامناسبی دارد و اعلام این خبر قبل از معرفی جایگزین، جز تخریب بازار و افزایش نااطمینانی و ضرر بیشتر به سرمایه های مردم فایده ای ندارد.

منبع: خراسان
  • علی سهامدار ارسالی در

    خدالعنت کنه مدیران نالایق و بی کفایتی که باعث ریزش ارزش سهام نمادهای بورس شدند

  • علی سهامدار ارسالی در

    این اتفاق می بایست دو ماه پيش می‌افتاد و مدیران بی کفایت و نالایق را از بازار سر مایه بیرون می انداختند تا اینقدر شاهد سق وط ارزش سهام نباشیم .
    انشاءالله مد یران توانمند انتخاب کنند تا بتواند تغییر اتی در بورس برای رشد آن انجام دهد .

  • گنیا ارسالی در

    بازاری که در انحصار باشد تحلیل بردارهم ن یست درحال حاضر بازار درگروی ی سری
    دلال واسطه رانت خوار حقوقی بی نام نشان ک ه نه دربورس بلکه در
    همه سطوح اقتص ادی کشور نفوذ رسوخ
    کرده اند می کشن د هرجا که خاطر خواه اوست،،،،، دولت دستگا ه های نظارتی
    هم باب میل آنهاست، با قیمت گذاری
    دستوری دلار ترجعی، ران ت تسهیلات
    اقتصادی به بهانه های وا هی و تنها کارآفرین
    در ایران دلالی واسطه گری است ،،،،،

  • ناشناس ارسالی در

    گسترش عزیز ، تو که تا چند ساعت پیش گفته بودی قیمت دلار از مرز ۲۹ هزار تومان عبور کرد و داره به ۳۰ هزار تومان نزدیک میشه ولی اینجا گفتی که بورس بخاطر کاهش قیمت دلار ، منفی و نزولی شده!!!!!!!!!!
    انشاء الله که بزودی درت را تخته خواهند کرد. چون آب به آسیاب دشمن می ریزی و مزخرفات تحویل یه سریع ساده لوح میدی.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها