|
کدخبر: 212131

آپدیت تازه اتریوم با موفقیت اجرا شد

رائول جردن (Raul Jordan)، یکی از توسعه‌دهندگان اصلی اتریوم از اجرای موفقیت‌آمیز به‌روزرسانی آلتِیر (Altair) در شبکه بیکن چین (Beacon Chain) اتریوم در تاریخ ۲۷ اکتبر خبر داد. این به‌روزرسانی، اولین ارتقای شبکه مبتنی بر الگوریتم اجماع گواه اثبات سهام اتریوم به شمار می‌رود.

طبق گزارش‌ها، برای دریافت این به‌روزرسانی کاربران و استِیکرهای /tags/اتریوماتریوم نیازی نیست هیچ اقدامی انجام دهند؛ چراکه تمامی پروسه ارتقا در پس‌زمینه و به صورت خودکار انجام می‌شود، اما اعتبارسنج‌های شبکه باید اقدامات لازم برای این به‌روزرسانی را انجام دهند.

اجرای موفقیت‌آمیز به‌روزرسانی آلتِیر، اتریوم را یک گام دیگر به راه‌اندازی کامل اتریوم ۲.۰ و ادغام (merge) دو شبکه اتریوم با یکدیگر، نزدیک‌تر می‌کند.

به‌روزرسانی آلتِیر تقریباً یک سال پس از فعال شدن بیکن چین و آغاز استیکینگ در قرارداد سپرده‌گذاری اتریوم ۲.۰ صورت می‌گیرد. به گفته پرستون ون لون (Preston Van Loon)، یکی از توسعه‌دهندگان کلاینت اتریوم، این به‌روزرسانی بدون هیچ مشکلی اجرا شده و به مشارکت بیش از ۹۵ درصدی دست یافته است.

به گزارش بنیاد اتریوم، به‌روزرسانی آلتِیر پشتیبانی از لایت کلاینت‌ها، وصله‌های جزئی برای مشوق‌ها، جریمه عدم فعالیت (Inactivity leak) و اسلشینگ (slashing) یا جریمه کاهش سهم را برای شبکه اتریوم به ارمغان می‌آورد. بنیاد اتریوم این به‌روزرسانی را مرحله آماده‌سازی برای زنجیره و کلاینت‌ها توصیف کرده است.

پس از به‌روزرسانی آلتِیر، تا زمان اجرای مرحله «ادغام» در سه ماهه اول یا دوم سال ۲۰۲۲ میلادی – که طی آن، شبکه اصلی فعلی اتریوم با شبکه اتریوم ۲.۰ ادغام خواهد شد – هیچ تغییر عمده‌ای در بلاکچین اتریوم صورت نخواهد گرفت.

در زمان انتشار این خبر، بیش از هشت میلیون واحد ETH در بیکن چین استیک شده که با توجه به قیمت فعلی این ارز دیجیتال، معادل با ۳۲ میلیارد دلار است.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که ارز دیجیتال اتریوم در حال حاضر در محدوده قیمتی ۴،۱۷۰ دلار معامله می‌شود که در مقایسه با ۲۴ ساعت گذشته، نزدیک به ۴ درصد رشد داشته است.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها