|
کدخبر: 207231

اختصاصی گسترش نیوز:

ماجرای توئیت عربی مدیرعامل بایننس/ خاورمیانه قطب ارزهای دیجیتال می‌شود؟

با توجه به اخبار ورود آرامکو به بازار ارزهای دیجیتال و توئیت اخیر مدیرعامل بایننس ظاهراً خبرهایی از خاورمیانه پیرامون بازار کریپتوکارنسی هست.

اقتصاد ماجرای توئیت عربی مدیرعامل بایننس/ خاورمیانه قطب ارزهای دیجیتال می‌شود؟

در ماه‌های گذشته خبرهایی پیرامون ورود شرکت نفتی آرامکوی عربستانی به صنعت استخراج بیت کوین بودیم اما ظاهراً شرکت آرامکو خبر را تکذیب کرد. پیش از این نیز سازمان سما که متولی سیاست‌های پولی عربستان سعودی است، هشدارهایی در خصوص استفاده از بیت کوین داده بود. این سازمان به سرمایه‌گذاران عربی گفته بود، ارزهای دیجیتال حمایت قانونی ندارند. با وجود تمامی این مسائل خیلی از شرکت‌های کوچک عربی به بازار کریپتو ورود کرده بودند.

ورود آرامکو به بازار رمزارزها جدی شد

در کنار تکذیبه شرکت آرامکو، ری ناصر (Ray Nasser)، ماینر برزیلی ارز دیجیتال بیت کوین در مصاحبه با کانال یوتیوب Bitcoinheiros، مدعی شد، آرامکو به استخراج بیت کوین علاقه‌مند است. ناصر در توضیحات خود گفته است، تمام نفت صحرا برای این شرکت است و تمام گازهای سوزانده شده‌ای که آرامکو استفاده نمی‌کنند، برای افزایش ۵۰ درصدی هش ریت کافی است. به این واسطه که آرامکو می‌تواند از گاز مازاد تولید نفت، برای استخراج رمز ارزها استفاده کند.

آرامکو از بلاک چین بهره می‌برد

شرکت آرامکو هم‌اکنون از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند. این شرکت قصد دارد، کاغذ را از امور اداری خود حذف کند.

توئیت جالب مدیرعامل بایننس

در روزهای اخیر مدیرعامل بایننس توئیت خاصی زد که در این توئیت تنها نوشته بود، inshallah

photo_2021-10-09_14-39-12

نکته جالب پاسخ الکساندر دریفوس مدیرعامل Chiliz بود که در پاسخ به چانگ پنگ ژائو بنیان‌گذار صرافی بایننس توئیت زده بود، masallah

photo_2021-10-09_14-39-16

این دو توئیت واکنش‌های زیادی داشت و این احتمال وجود دارد که بحث ورود کشورهای عربی به بازار ارزهای دیجیتال جدی شده است.

کشورهای عربی فرصت هستند یا تهدید

سؤال اصلی این هست که حجم دارایی که توسط کشورهای عربی وارد بازار می‌شود، برای بازار رمز ارزها فرصت محسوب می‌شود یا تهدیدی خطرناکی برای کیریپتوکارنسی خواهد بود. این احتمال وجود دارد که با حضور کشورهای عربی بازار رشد خوبی را تجربه کند یا ریزش شدید را شاهد باشیم. باید بررسی شود، بازار نوپای کریپتوکارنسی گنجایش این حجم دارایی را دارد یا خیر. رشد صعودی اخیر بیت کوین خبر خوبی هست و احتمال رونق این بازار با ورود کشورهای عربی بیشتر از تهدیدهای احتمالی است.

کدام کشورهای عربی به بازار ارزهای دیجیتال ورود کردند؟

ارز دیجیتال مشترک عربستان و امارات با نام «آبر» (Aber) راه‌اندازی شده است که برای قراردادهای مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین دبی نیز رمز ارز ملی خود را با نام emCash را معرفی کرده است. در نهایت لازم به ذکر است که در حاشیه پنجمین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد اسلامی در قطر، ارز دیجیتال «آی دینار» معرفی شد. ارز دیجیتالی که اولین پلتفرم اسلامی مبتنی بر بلاک چین است.

ارسال نظر