|
کدخبر: 206924

لکسوس NX جدید از راه رسید + قیمت

لکسس NX ۲۰۲۲ با ویژگی‌های لوکس و تکنولوژیک بیشتری نسبت به قبل معرفی شده است.

کارشناسان خودرویی این خودرو را تحسین کرده‌اند و حالا نوبت به انتشار جزئیات قیمت‌گذاری کراس اوور لوکس لکسس رسیده است.

ان-ایکس۱

نسخه پایه این خودرو NX ۲۵۰ است که قیمت مدل‌های دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرکش به ترتیب از ۳۷۹۵۰ و ۳۹۹۵۰ دلار شروع می‌شود. اگرچه لکسس وارد جزئیات نشده اما گفته که این کراس اوور دارای رینگ‌های ۱۸ اینچی، آینه‌ها با تیره شوندگی خودکار، سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو و سیستم موزیک آمازون می‌باشد.

رانندگان همچنین شاهد سیستم اطلاعات سرگرمی جدید لکسس با نمایشگر ۹.۸ اینچی و پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم خواهند بود. این خودرو با طیف گسترده سیستم‌های ارتباطی عرضه می‌شود.

از نظر ایمنی هم کمبودی وجود نداشته و بسته ایمنی ۳.۰ لکسس در دسترس می‌باشد که شامل سیستم پیشگیری از برخورد با هشدار برخورد از جلو، تشخیص عابران پیاده و موتورسواران، ترمز اضطراری خودکار، دستیار عبور از تقاطع، دستیار فرمان پذیری اضطراری و پایش نقاط کور با هشدار ترافیک پشتی است.

از دیگر ویژگی‌های برجسته NX ۲۰۲۲ می‌توان به کروز کنترل راداری با کاهش سرعت خودکار، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، دستیار تشخیص علائم ترافیکی، نوربالای خودکار و… اشاره کرد.

یک پله بالاتر مدل NX ۲۵۰ پریمیوم ۴۱ هزار دلاری قرار می‌گیرد که تجهیزات آن عبارت‌اند از برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران، مونروف برقی، سیستم چراغ‌های جلوی تطبیقی، درب پشتی برقی با حسگر، صندلی‌های جلوی گرم و سرد شونده، ستون فرمان تلسکوپی، نورپردازی داخلی، دستیار پارک و…

ان-ایکس۲

اگر این دو تریم را به حد کافی لوکس نمی‌دانید می‌توانید مدل NX ۲۵۰ لاکچری با قیمت ۴۴۱۰۰ دلار را انتخاب کنید که از پوشش چرم بیشتر، تریم چوب، فرمان گرم شونده، نمایشگر باکیفیت‌تر، هدآپ دیسپلی ۱۰ اینچی و نمایشگر مرکزی ۱۴ اینچی سود می‌برد.

تمامی نسخه‌های این خودرو با پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی که قدرت ۲۰۳ اسبی و گشتاور ۲۴۹ نیوتون متری دارد عرضه می‌شوند. این پیشرانه با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری کرده و باعث ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۸.۲ ثانیه‌ای برای مدل‌های چهار چرخ محرک می‌شود.

خریدارانی که به دنبال قدرت بیشتر هستند می‌توانند مدل NX ۳۵۰ با قیمت ۴۱۵۵۰ دلار را سفارش دهند. پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربوی این مدل خروجی ۲۷۵ اسبی و گشتاور ۴۳۰ نیوتون متری دارد. این مدل به‌صورت استاندارد دارای گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک بوده و شتاب ۶.۶ ثانیه‌ای دارد.

قیمت NX ۳۵۰ پریمیوم از ۴۴۶۰۰ دلار شروع می‌شود درحالی‌که برای مدل لاکچری باید ۴۹ هزار دلار پرداخت کنید. NX ۳۵۰ با تریم F اسپورت نیز در دسترس بوده و قیمت ۴۶۶۵۰ دلاری دارد.

این مدل از سپر جلوی اسپورت تر، جلوپنجره منحصربه‌فرد، تریم همرنگ بدنه بیشتر و رینگ‌های ۲۰ اینچی مشکی براق برخوردار است. NX ۳۵۰ F اسپورت همچنین دارای تریم کروم تیره اطراف پنجره‌ها و سیستم تعلیق اسپورت تر می‌باشد.

در کابین این خودرو نیز از فرمان اسپورت، صندلی‌های بهتر و تریم آلومینیوم تیره استفاده شده است. به این لیست باید پوشش سقف مشکی، پدال‌های آلومینیومی و نمایشگر خاص مدل F اسپورت را اضافه کرد.

اما برسیم به مدل‌های هیبریدی که در این بخش NX ۳۵۰h بت بهای ۴۱۰۵۰ دلاری در دسترس است. این خودرو از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری هیبریدی، گیربکس CVT، باتری لیتیوم-یونی کوچک و… سود می‌برد. این مجموعه قدرت ترکیبی ۲۳۹ اسبی دارد.

ان-ایکس۳

تریم های پریمیوم و لاکچری این خودرو نیز با قیمت ۴۴۱۰۰ و ۴۸۵۰۰ دلار عرضه می‌شوند.

نهایتاً به گل سرسبد این خانواده یعنی NX ۴۵۰h+ پلاگین هیبریدی می‌رسیم که در دو تریم لاکچری ۵۵۵۶۰ دلاری و F اسپورت لاکچری ۵۶۹۰۰ دلاری عرضه می‌شوند. اگرچه تجهیزات این دو مدل مشابه نسخه‌های قبلی یاد شده بوده اما مدل NX ۴۵۰h+ از پیشرانه‌های الکتریکی قوی‌تر و باتری بزرگ‌تر ۱۸.۱ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند و قدرت ۳۰۲ اسبی و برد الکتریکی ۶۰ کیلومتری دارد.

از جمله آپشن های خانواده لکسس NX ۲۰۲۲ می‌توان به صندلی‌های عقب برقی و گرم شونده و سیستم صوتی مارک لوینسون با ۱۷ بلندگو اشاره کرد. خریداران همچنین می‌توانند تکنولوژی کلید دیجیتال و سیستم‌های ایمنی بیشتر را سفارش دهند.

 

منبع: پدال

ارسال نظر